Hoe komt het dat er vanaf 2009 niet veel animatiefilms meer gekomen zijn?

Kijk maar eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_animatiefilms#2000-2009

Hoe komt het dat er vanaf 2009 super weinig films hiervan zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
die vorige jaren waren zo veel animatiefilm. Wat is er gebeurd dat er zo weinig animatiefilm in eens zijn nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Die lijst is verre van compleet.

Hij is gewoon niet up to date. Dus het lijkt alleen maar zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat j0ve gelijk heeft als hij zegt dat de lijst niet compleet is. Toch zou er nog iets anders kunnen meespelen.
De laatste jaren zijn er steeds meer 3D-animatiefilms gemaakt. Het maken van een animatiefilm wordt op deze manier steeds duurder. Een eenvoudigere film is goedkoper te maken, maar zal ook minder bezoekers trekken, omdat het minder spectaculair is, dus is het voor filmmakers ook niet zo aantrekkelijk om dat te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet mee eens: een 3D animatie is nauwelijks duurder dan een normale. 3D speelfilms (camerawerk, al dan niet gecombineerd met computer graphics) zijn wel veel duurder.