Kan ik een HDvideo afspelen?

Ik zou graag willen weten voordat ik iets aanschaf, of ik 1080p kan afspelen. mijn schermresolutie is 1366x768.

Toegevoegd na 45 seconden:
4 gb ram, 2.53 Ghz Quad core, windows 7, 64 bits, 128MB videokaart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dan kun geen geen full hd oftewel 1080p afspelen, je kunt wel 720p afspelen. Het formaat 1080p is namelijk, 1920 x 1080P(ixel).

720p is 1280 x 720 pixels.

Toegevoegd na 7 minuten:
je kan de video wel afspelen maar, de video kan nooit hoger worden weergeven dan je pc/laptop/tablet of smartphone aankan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hd resolutie is 720x1280 pixels, en kan je dus wel afspelen, maar de 1080p niet, dat is full hd,
Een full hd resolutie is 1080x1920 Pixels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat proxner zegt, alsnog bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig denken veel mensen wel dat films staand zijn, gezien alle telefoonfilmers van tegenwoordig, er zou echt een functie moeten komen dat het opnemen direct gestopt wordt als je staand filmt. :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie even logisch nadenken dan is 1280x720 dus breedte x hoogte. Het lijkt me logisch dat de betreffende persoon het beeld niet op zijn kant heeft staan. ;) En over het afspelen heeft proxner gelijk, ik bedoelde idd dat je hem alleen niet in 1080p kan afspelen, hij speelt wel af maar geeft een lagere resolutie. @ MrToMaat: Ik film ook wel met mijn telefoon, maar echt niet in staande modus.. dat is zo jammer van het beeld als je het op je HD-tv af wilt spelen ,moet je ook die weer draaien :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de algemene gewoonte om breedte x hoogte weer te geven 720x1280 of 1080x1920 zal dus bijna altijd een reactie oproepen (als je het niet over een gedraaid scherm hebt). Mensen snappen het wel maar het staat heel raar.
Ja, met die specs kan je prima een HD video(7200p/1080p) afspelen, dat je schermresolutie niet overeenkomt is niet van belang, als je een 1080p film hebt gedownload kan je die prima afspelen en deze wordt dan netjes gedownscaled. Echter kan je net zo goed 720p filmpjes downloaden/streamen, of je moet een 1080p scherm aan je laptop hangen om volledig van het filmpje te genieten.

p.s. de ene HD-film is de andere niet, sommige compressies zijn ontzettend zwaar, maar het gros moet geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar mijn resolutie is kleiner, krijg ik dan ook te maken met overscherp beeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, meestal wordt dat netjes gedownscaled door de mediaplayer.