Waarom worden Nederlandse films Vaak niet in het Nederlands ondertiteld?

Ik ben zelf Nederlander maar vind vaak het geluid in de NL Films echt slecht of de acteurs praten niet duidelijk (genoeg)

Toegevoegd na 1 dag:
u krijg ik via E-mail genoeg reacties te lezen maar als ik het hier op de site bekijk dan zie ik maar 1 reactie!!???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik moet het geluid altijd extra hard zetten en me extra goed concentreren om ze goed te kunnen verstaan.
tikrit
12 jaar geleden
Dat heb ik ook en dus kijk ik niet meer naar Nederlandse films. Jammer. 888 kun je nog proberen, maar dat is niet gelijktijdig, dus irritant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij programma's die niet live zijn, is 888 toch wel gelijktijdig? Dat meen ik me in ieder geval te herinneren van toen ik nog een tv had.
tikrit
12 jaar geleden
ja, maar vaak een hele zin later, zodat je toch in de war raakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een hele zin later is, is het toch niet meer gelijktijdig? ;)
Maar dan herinner ik het me gewoon verkeerd, of is het in de loop der tijd veranderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fynnya: Toen je nog een TV had? Echt waar? Waarom?
@tikrit: 888 is prima te volgens en loopt echt geen zin achter hoogsten een fractie van een seconden. Ik gebruik het altijd als er gestofzuigert wordt, de afwas gedaan wordt of iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@1vraagje: Wat is je vraag precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fynnya: Waarom je geen TV meer hebt. Ik doe mijn best zo weinig mogelijk TV te kijken en meer "gezellige" dingen te doen, maar op sommige momenten is het toch echt fijn om even lekker te zappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah. Ik heb dat ooit jaren geleden zo besloten omdat ik merkte dat ik vaak veel te lang achter de tv bleef hangen, in plaats van nuttige dingen te doen of dingen waar ik écht van geniet.
Nu kijk ik films en series gedownload of op internet, dus kan ik nog steeds lekker tv kijken, maar dan alleen de dingen die ik echt leuk vind om te kijken, in plaats van zinloos gezap. En op momenten dat het mij uitkomt (je zet 'm makkelijker uit als je dat programma later weer verder kan kijken, dan als je dan dat programma mist of helemaal op een videoband moet gaan opnemen).
En dat bevalt zo goed, dat ik de laatste jaren überhaupt zelfs niet heb nagedacht over het hebben van een tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de reacties maar ik vind er geen *beste antwoord* tussen zitten maar het is wel even een punt geweest waar we over hebben nagedacht

Antwoorden (2)

In de bioscoop word dit niet gedaan omdat het voor veel mensen als storend word ervaren. Vaak is op de dvd versie de NL ondertitels wel te vinden ivm doven of slechthorende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ze verwachten dat nederlandstalige mensen
het meteen verstaan.
& idd, voor sommige mensen is het nogal storend.