Hoe laten ze kleine kinderen in films huilen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K
Cryofiel
12 jaar geleden
Bij baby's is het eenvoudig. Soms zie je dat een baby helemaal niet huilt, maar dat de geluidstechnicus het geluid van een huilende baby aan de scene heeft toegevoegd. Soms zie je de baby echt huilen. Dat is heel eenvoudig: elke baby zal gaan huilen zodra hij honger krijgt. Dat is heel natuurlijk, heel normaal, en het is helemaal niet erg als de baby een kwartiertje huilt voordat hij wordt gevoed. In dat kwartiertje kan de scene worden opgenomen waarin de baby moet huilen. Hoe ze het met peuters en kleuters doen, kan ik je niet vertellen.

Het beste antwoord

In "The making of" - Her name was Sarah - hebben ze dat laten zien.
Daar hebben ze een 10-jarige die de rol van Sarah speelde een hele voorbereiding gegeven. Een van de overlevenden van die gebeurtenis heeft meegewerkt om de spelers zich te laten inleven in de rol. Het verhaal was gebaseerd op een waargebeurde situatie. Niet alle details, maar er was een vrouw die net als het kind uit de film in werkelijkheid heeft weten te ontsnappen. In die film werd aan de kinderen verteld om zich iets voor te stellen en dan hard gillend en huilend weg te rennen.
Het verhaal is best wel heftig, maar het is wel heel erg goed gelukt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor baby's daar gebruiken ze vaak gewoon poppen voor. Van die babypoppen die net echt lijken. Eventueel iets erbij stoppen waar dat huilen uit komt en andere geluiden. Dan is het gewoon genoeg om even te knijpen om letterlijk op het goede knopje te drukken.

Toegevoegd na 14 minuten:
Voor het overige is het bij heel kleine kinderen die toch nog niet echt kunnen praten vaak genoeg om er filmbeelden tussen te monteren die op andere momenten zijn opgenomen. Voor sommige commercials nemen ze soms ook rustig een hele dag of meer voor een stukje van 30 seconden. En een kind dat kruipt en een stukje speelgoed afpakken of het steeds weer terugzetten, terwijl het wil gaan lopen. Volgens mij huilen ze dan al snel. Soms gaat het ook gewoon vanzelf door ze een dagdeel gewoon te volgen met filmen. Ouders weten trouwens meestal ook heel goed wanneer hun kind gaat huilen voor zulke opnames.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Babygehuil wordt vaak onder de film gemonteerd terwijl de baby helemaal niet huilt.
Kleine kinderen huilen best vaak en zijn dus goed getraind. En kinderen die een klein beetje ouder zijn kunnen vaak heel goed nadoen dat ze huilen. Als je een peuter vraagt om te huilen, zal hij dat vaak heel overtuigend kunnen doen. Let maar eens op als een kleintje valt, als het niet al te hard ging kijkt het kindje dan eerst of er wel aandacht is, voordat het een zeer overtuigende keel opzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha helemaal waar +1
Uien. Net als bij veel acteurs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze laten ze denken aan iets heel droevig wat ze hebben meegemaakt. Lukt het huilen niet dan wordt er geholpen met ruiken aan uien of aan een menthol stick, of men doet glycerine druppeltjes in de ooghoeken,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de vraag wel gelezen? Het gaat over kleine kinderen, kom jij aan: sinterklaas bestaat niet, jij gat ooit dood en hier, wat leuke filmpjes van mensen die elkaar slaan...
Ik heb een verhaal gehoord dat een regisseur tegen een kind zei dat zijn ouders waren overleden. Toen het kind goed op beeld stond zei hij dat ze nog leefde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een episch verhaal, lig hier helemaal van mijn stoel te rollen, ik geloof er geen reet van, maar toch +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Haha, geintje!" Mooi verhaal, maar ik wil wel een bron zien eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, ook een + !.....je brengt het zo overtuigend, dat je het zelf echt geloofd, denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry mensen ik heb geen bron. Ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb ik heb nog gekeken of ik het ergens kon maar helaas. Het enige wat ik nog weet is dat het een Amerikaanse regisseur is die veel van zijn cast vraagt. Zo heeft één acteur gezegd alleen nog voor hem te werken als hij een hoop geld zou krijgen. Volgens mij moest hij heel lang in ijskoud water wachten. Geloof wat je wilt maar ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb.:D
Kleine kinderen kunnen soms wel zes weken achtereen
huilen, in die tijd nemen ze de film op, houden ze nog me-
ters over voor de volgende film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal hebben ze een spuitje met een spulletje, dat druppelen ze in hun oog en dan lijkt het of ze huilen.
Als ze dat niet hebben volgen ze dit filmpje op:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geef me een +