Hoe weet men met het 'inkleuren' van oude zwartwit films welke kleuren er waar gebruikt moeten worden?

Het is immers zwartwit opgenomen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd ja en een leuke vraag hoe kwam je daar in eens zo op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zapte langs Laurel en Hardy in kleur (!) en bedacht me dat ik me dit wel vaker af had gevraagd vóór het GB tijdperk ;-) Now is the time.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha ok lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*het GV tijdperk... verotte onscreen toetsenbord....te slechte motoriek...:-)

Het beste antwoord

Sommige voorwerpen bestaan nog; en er zijn soms nog kleurenfoto's. En ze gebruiken software die voorwerpen gedurende de film kan volgen en die dan steeds met dezelfde kleur blijven inkleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Precies!

Andere antwoorden (1)

Dat weten ze niet, ze verzinnen gewoon een passende kleur