Is er een film waar een 14-jarige zijn ouders hun bankrekening leegmaakt en zelf met bv de auto ergens heen gaat ofzo?

Ik droom hier vaak over. Ik wil hier graag een film over zien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat je niet van plan bent om dit zelf te doen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoiets was ik vanplan te gaan reageren :d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben het niet nee. Het zal een stoute droom blijven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi ;)

Het beste antwoord

Ik moet denken aan Into the Wild. Daarin verlaat een jongen zijn ouderlijk huis. Hij gaat alleen niet zozeer geld uitgeven, maar hij zoekt de eenzaamheid. Prachtige film, met mooie muziek ook.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Into_the_Wild_(film)

Je omschrijving doe me trouwens erg denken aan het verhaal van de verloren zoon, uit de Bijbel. Maar daar is, voor zover ik weet, geen film over gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De film moet natuurlijk gaan over de lol van geld uitgeven, maar niet per definitie een pedagogisch onverantwoorde boodschap bevatten (rekening ouders leegplunderen).

Ik denk dat Ferris Buellers'Day Off nog het dichts in de buurt komt en je wellicht wel zal bevallen.

De -wat matige- film wqas in zijn tijd uniek, omdat het de eerste keer was dat een acteur op het doek het woord naar de toeschouwer richtte; het zogenaamde 'breaking the fourth wall'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, deze komt wel goed in de buurt van de vraag vind ik.
Ik vond 'm overigens wel erg leuk, niet de meest volwassen film, maar de hoofdpersonages brengen het gewoon erg leuk.
Blanc cheque
Is al wel een oudere film, maar gaat wel over een jongen die beschikt over een groot geld bedrag en hier dol dwaze dingen mee gaat doen.