Waarom heeft Kate Winslet rood haar in de Titanic? Haar echte haar in toch blond?

In de film de Titanic heeft Kate Winslet rood haar? ze heeft toch eigenlijk blond haar? moest dit van de filmproducent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Kate Winslet heeft inderdaad blond haar van haar eigen.
In het Amerikaanse tijdschrifst Teen People stond het volgende over haar rode haarkleur: "A natural brunette, Kate loved going red for the movie, says Los Angeles-based stylist Cambell McAuley, who cuts her hair. (For a similar look, try Clariol Natural Instincts in Cinnaberry or Terracotta)"

Maar of ze dit nu zelf wilde destijds of dat het moest van de filmprocent heb ik niet kunnen vinden.
Meestal is het wel zo in films dat de producers bij het maken van een film een bepaald beeld hebben van hoe een filmpersonage er uit hoort te zien.
Ik denk dus niet dat Kate voor haar rol als Rose de haarkleur zelf heeft gekozen. :)

Toegevoegd na 1 minuut:
(En als je dan eigenlijk die quote uit Teen People nog eens leest 'Kate loved going red for the movie', kun je eigenlijk wel opmaken dat het speciaal voor de film is gedaan ja. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet Kate Winslet in de film een Ier voorstellen. Veel Ieren hebben van nature rood haar. Wellicht dat het hier iets mee te maken heeft.