Oh God uit 1977

http://www.imdb.com/title/tt0076489/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

The Passion of the Christ.

Jezus en de Vader zijn 1een.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Er zijn alleen films en musicals waarin Zijn Zoon figureert. Dat is eenvoudig te verklaren uit het feit dat God alleen in Jezus een menselijke vorm had. Hij is niet zichtbaar, daarom kan er geen verhaal om Hem gespeeld worden. Alle christelijke films hebben wel als bedoeling dat de kijkers Hem leren kennen, maar alleen mensen kunnen fysieke rollen daarin spelen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aliens zijn ook niet zichtbaar, toch zijn er veel films over, met mijn topper ET op 1.
Het argument dat als je niet weet hoe iets er uitziet dat er dan geen film van gemaakt kan worden gaat niet op. En verhalen zijn er voldoende over god , lijkt mij.
Amadea
12 jaar geleden
Aliens bestaan niet, dus ze kunnen erover op los fantaseren. Daar zit 'm het grote verschil in. Maar ja, het feit dat je Hem niet eens een hoofdletter waardig gunt zegt al genoeg. Kijk jij maar naar die stomme Jim Carrey films...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Jesus Christ Superstar' is een
musical over Jezus.
Je hebt er ook een film van,is al oud,uit 1973 zag ik op IMDB.
Bruce Almighty, Evan Almighty.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
God Almighty met Jim Carrey.
Een comedy dus.

Toegevoegd na 25 seconden:
....haha juist Bruce..:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herinner me een film waarin Alanis Morissette de rol van God speelt. "Dogma", geloof ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Ten Commandments.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jesus Christ Superstar. Fantastische film met onvergelijkbare en briljante muziek.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar die gaat toch niet over God?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, gaat niet over God en ook niet over Jezus zijn zoon maar wordt het verhaal van Judas gespeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de meeste christelijke opvattingen is Jezus ook God.
Dat noemen ze de drieeenheid.
Vader. Zoon en Heilige Geest.
Een mysterie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@theodbn
Volgens IMDB gaat 'Jesus Christ Superstar' over de laatste dagen van Jezus.Dus wel over Jezus,niet over Judas.
Wel voor een groot deel gezien door de ogen van Judas,dat weer wel.
Dat staat er tenminste,ik heb die film zelf niet gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JZC vertelt alleen de belevenissen van de laatsten dagen van Judas en de directe gevolgen van zijn daad. De hoofdrol wordt ook gespeeld door Judas, daarna komen pas Jezus en Maria Magdalena. De rolverdeling komt uit het script van Andrew Lloyd Webber zelf, om commerciële redenen en om de Christelijke niet te kwetsen is gekozen voor om het de titel JZC te geven en er deze beschrijving er bij te doen. Kerkelijke gezagsdragers hebben de musical in de ban gedaan en haar volgelingen verboden deze musical te bezoeken, in hun ogen is het dan ook het verhaal van de duivel.
Jesus of Nazareth. Speelduur is wel 399 min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er zijn geen films waarin god de vader centraal staat. Maar goed is op zich al een breed begrip. Je kan namelijk god de vader bedoelen. Maar ook god als zijnde de 3 eenheid. Want als het gaat over de e-eenheid dan hoort Jezus daar ook bij. In dat geval zijn er wel films waarin god centraal staat. Zoals the passion of The Christ en Bruce almighty.

Toegevoegd na 1 minuut:
In Zin 2 moest goed natuurlijk God zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
En de e-eenheid is de 3-eenheid.