Welke film is dit ook alweer?

Ik kan me enkele scènes herinneren, maar het complete plaatje krijg ik maar niet voor mijn geestesoog.

Een recente film die zich afspeelt in het wilde westen (?), met bekende acteurs dacht ik.
Aan het begin van de film wordt een man achtervolgd in de besneeuwde bossen in de bergen. Hij ontsnapt door in een rivier te springen. Later maakt hij een vuur om zichzelf en zijn kleren te drogen. De rook wordt gezien door zijn achtervolgers en ze komen weer achter hem aan. Hij is goed in overleven in de natuur. Hij doodt een van zijn achtervolgers.

De film eindigt in een woestijn, als ik me niet vergis.

Welke film?

Toegevoegd na 39 minuten:
Halverwege de film komt de achtervolgde man bij een huis, waar een gezin (?) woont met een dochter. Hij blijft daar even en zij steelt geld van hem (?). Later komen ook de achtervolgers bij dat huis.

Aan het eind in de woestijn is er nog maar één achtervolger over. Daar is ook iets met een huifkar met paard waarin een vrouw reist of zo.

Toegevoegd na 1 dag:
Meer info die ik me herinner:

Voor de eindscène in de woestijn zijn de hoofdrolspeler en zijn achtervolgers zeer dorstig. Ze komen na elkaar bij een Indiaan die bij een kleine waterpoel zit. Die Indiaan verkoopt wat water aan de hoofdrolspeler. De achtervolger betaalt de Indiaan niet maar eigent zich wat water toe. Misschien mishandelt hij de Indiaan ook. (?)

De vrouw in de huifkar (of een heel vroege auto) is een soort waarzegster of reizende handelaar. Er is iets met een drankje.

Aan het eind van de film

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (5)

True Gritt?

Toegevoegd na 57 minuten:
Nog een gokje. The Missing.

Toegevoegd na 1 dag:
Nog maar een gok je dan, Meeks Cutoff? (sowieso mooie film);
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan vrijdag de13
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hidalgo is waarschijnlijk de film die je zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee helaas, er zit geen paardenrennen in.
Is dat niet één van de "Bourne" films met Matt Damon? Ik zie ook die sneeuwscènes voor me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal ik twee films door elkaar? Zou kunnen maar ik betwijfel het...
Zou het de film cold mountain kunnen zijn?
http://www.imdb.com/video/screenplay/vi3505298969/

Ofwel mss Australia?
http://www.imdb.com/title/tt0455824/

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk dat het cold mountain is