Een film op DVD heeft vaak verscheidene taalinstellingen, bijv. engels of nederlands gesproken. Staan er dan 2 films op de dvd met bijbehorende taal?

Wordt voor elke taalinstelling ook apart de film daar aan gekoppeld of zit er een separate "geluidsspoor"op de DVD??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

neen, er staat maar 1x die film op, anders zou het wel heel veel data zijn om allen de taal te veranderen. De DVD heeft dan 2 taalbestanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon 1 film met 2 taalbestanden, anders neemt het wel erg veel geheugen in op de dvd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee zelfde film alleen andere taal er over heen gezet of andere subtitles eronder gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dvd heeft meerdere "sporen".

Op spoor 1 zit de start van de film (reclames, waarschuwing tegen kopiëren).

Op spoor 2 zit enkel en alleen het beeldmateriaal van de film.

Op spoor 3 zit het geluid, deze is vaak onderverdeelt in meerdere segmenten (bestanden) en dus ook meerdere talen.

op spoor 4 zit de ondertiteling, ook deze heeft meerdere segmenten (bestanden).