hoveel gb heeft een normale film van rond de 2 uur?

Ik ben benieuwd hoeveel ruimte een film in beslag neemt. Dan heb ik het over een film van rond de twee uur. Hoeveel gb heeft zo'n film? Kan iemand mij dat vertellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40K
Ritsuka
12 jaar geleden
Dvd kwaliteit? Inclusief menu's en extra's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk van het formaat en de kwaliteit van de film. Een HD-film kan bijv. rond de 10 gb zitten, meestal zit een "gewone" dvd rond de 4 gb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
RITSUKA !! :)
Ritsuka
12 jaar geleden
Ja, dat ben ik, wat is er mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde dankjewel zeggen.. Dit is een andere GV account waar ik nu op zit.. ik had eerst een andere account maar daar was ik op geblokkeerd....

Het beste antwoord

Het ligt aan het formaat/compressie:

DVD9: 8,4GB (duallayer)
DVD5: 4,7GB (singlelayer)

BRD: 25/50GB

AVI(divx/xvid): 700/1400/2100 MB (1400 ligt voor de hand)

MKV(x264): 4-12GB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

een normale dvd heeft een opslagcapaciteit van ongeveer 7GB. bijna alle films staan op 1 DVD gebrand (in de winkels) dus zit het formaat onder de 7GB. verder heeft de kwaliteit veel invloed, een oude video opname op DVD zetten kost veel minder GB dan een film zoals avatar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt en is afhankelijk van welk bestandsformaat. Als je bv een divx/ avi hebt dan is een film van 2 uur tussen de 800 en 900 mb, een dvd rip kan van 1,5 gig tot rond de 4,5 gig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is 100% correct. +1
2 uur digitale bioscoopfilm kan tot maximaal 220 gigabyte in beslag nemen op de allerhoogste beeldkwaliteit. Bij Blu-ray is het maximaal 31,6 gigabyte, voor DVD 9,2 gigabyte. Dit komt door de maximum snelheid waarmee de afspeelapparaten de schijfjes kunnen uitlezen.

Je kunt ook kleinere files gebruiken maar de beeldkwaliteit (met name de scherpte) is dan ook minder goei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een film op een gekochte dvd staat op een dual layer schijf en is met menu en ondertitels rond de 8 GB. Een gedownloade film, niet in HD, is DVD5 formaat en rond de 4,5GB zodat deze op een single layer gebrand kan worden. Een Blu Ray film in het originele formaat is rond de 25GB.

Films in AVI of ander gecomprimeerd formaat zijn rond de 700MB
12 jaar geleden
bij mij is een film die zo lang is ongeveer 1,5 gb