Hoe heet deze horrorfilm?

In de film spookt het en dit wordt door de hoofdpersonen gezien doordat ze gebruik maken van een videocamera (handycam).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik denk dat je "The Blair Witch Project" bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paranormal activity?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je de film "Blair witch project" bedoelt, een film uit de jaren negentig en een van de lucratiefste films aller tijden. Het gaat hier om drie studenten die in het bos op zoek gaan naar een heks uit een legende, vervolgens gebeuren er onverklaarbare en griezelige zaken. (zie afbeelding, een zeer bekend beeld uit de film) Het kan natuurlijk ook het vervolg zijn, dat de originele titel "Blair witch 2" heeft.

"Het succes van Blair Witch zorgde voor een kleine tsunami aan soortgelijke films die bestonden uit groezelige handycambeelden die zogenaamde ’echt’ gevonden of gemaakt waren op een locatie die belaagd zou zijn door heksen/spoken/aliens/zombies. De meest geslaagde exponenten in dit subgenre waren Paranormal Activity, Cloverfield en het Spaanse REC." (bron: link 2)

Het kan natuurlijk ook een andere film zijn uit het genre 'found footage' ('gevonden beeldmateriaal', vrij vertaald).
Je kan eens kijken op de Engelse wikipedia-pagina hierover (zie link 1), daar vind je een lijstje met filmtitels. Misschien zit er eentje bij die je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn dat mensen die met geweer+lamp een (oud) gebouw binnen gaan en dan proberen een virus te verwijderen die in mensen zit. En het virus kan worden verspreid door speeksel en bloed.

Ik d8 dat die een korte naam had ik had hem maar half gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das REC.
InsIdious?