Hoeveel boete betaal je bij een bibliotheek als je een dvd 2 dagen te laat inleverd (waarvan de huur periode een week was)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Dat verschilt per bibliotheek. Maar het zal nooit meer dan een paar dubbeltjes zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn geen standaardtarieven voor, dat mag elke plaatselijke bibliotheek zelf bepalen. De bibliotheken hebben een eigen website, daar kan je altijd op vinden wat de boetes zijn. Kan je het niet vinden, geef dan even door om welke plaats het gaat. Dan kunnen wij het voor je opzoeken.

Toegevoegd na 14 minuten:
Dvd's: € 0,50 per dag
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Het staat bij "langer lenen tarieven".
Amadea
12 jaar geleden
Kan je mijn Bronvermelding niet zien? Het is http://www.debibliotheek.org/ ; dan ga je naar Algemene informatie, daar klik je op Tarieven en Uitleentermijnen en daar staat het bij!
Bij de bib te Lanaken doen ze daar niet moeilijk over. En als je moet betalen, dan is het 10 cent per dag per item. Een item (20 per bibkaart) kun je trouwens een maand lenen. En verlengen. En nog eens verlengen.... En dat voor een abonnementsgeld van € 5,- per jaar.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is in België, waar de regering nog niet zulke strenge bezuinigingen op de cultuursector toepast. In Nederland kan het helaas niet meer voor zulke lage tarieven....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....Binnenkort 'Verwenweekend' in de bib! Gebak, koffie en thee staan dan weer klaar voor alle bezoekers! Ook de directeur staat altijd klaar met een warm welkomstwoordje. Dit alles (zie ook leentarieven) samen maakt dat ik de bib in Maastricht al jaren geleden de rug heb toegekeerd. In Lanaken voel je je echt welkom geheten met betrokken, vriendelijk personeel. Het is echt een feest om er een bezoekje aan te brengen.
Zoals gezegd, dat is bij elke bibliotheek anders. Elke bibliotheek heeft zijn eigen leenvoorwaarden.
Bij de OBGZ (regio Nijmegen) leen je een dvd gratis met als leentijd 2 weken. Lever je later in dan betaal je 15 ct boete per dag.