Waarom krijgen sommige films een negatieve beoordeling terwijl ze wel goed zijn voor wat ze bedoeld zijn?

Vaak worden comedies beoordeeld met slechte cijfers maar zolang je er om kan lachen behoort hij toch eingelijk een voldoende te krijgen.

of een kinderfilm die kinderen helemaal geweldig vinden zoals spy kids word met onvoldoendes beoordeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie beoordeeld dat dan?
En misschien kun jij er wel om lachen, maar de reviewer niet.

Antwoorden (3)

Daarom moet je er ook niet al te veel waarde aan hechten. Het feit dat jij er om kan lachen, wil niet zeggen dat een ander er om kan lachen. Het blijft een mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had het niet over mij maar in het algemeen ik weet wel meer mensen die er om lachen en soms is humor ook gebonden aan cultuur enzo. Maar ik weet wel dat echt veel kinderen spy kids 1 geweldig vonden en nu misschien nu nog steeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt toch niet zoveel uit?
Kritische recenten beoordelen op alles, dan behalve of het grappig is of niet. Zo kijken ze naar:

- Orginaliteit
- Plot
- Geloofwaardigheid
- Cast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men beoordeelt vaak op het verhaal en de originaliteit. Ook op het verhaal en het acteerwerk van de acteurs/actrices weegt vast ook mee bij de beoordeling van een film. Bij komedies heb je niet de beste acteurs nodig want het is (volgens mij) makkelijker om te spelen dan andere genres.

Maar als je er om hebt gelachen en de film leuk vond, dan is de mening van die recensenten toch niet belangrijk? Ik heb ook vaak een leuke film gezien en dan blijkt het dat hij een erg negatieve beoordeling te zijn...
Een recensie is ook een mening en daarom verschillen ze ook vaak (soms dan).