Waarom is er zoveel seks te zien in Hollandse films?

Soms lijkt het wel op soft-porno.
In andere landen lijkt het veel minder.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik erger me daar al jaren aan. Zo commercieel als de pest.

Het beste antwoord

Vooral vroeger werden de nederlandse filmen minder gewaardeerd en naar gekeken . Juist door er dan sex in te verwerken trok het toch meer kijkers. Kijk maar naar de oude filmen als turks fruit, Spetters enz. De laatste jaren vind ik de nederlandse filmen wel verbeterd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat de Nederlander daar op geilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was zo, is nu niet meer...

Het gaat heel snel achteruit ook met de vrijheden van bloot en dus de vrijheid van meningsuiting...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om bezoekers te trekken. Dat geldt ook voor Nederlandse tv-series (dan gaat het uiteraard om de kijkcijfers). Ook al komt er maar een klein beetje bloot in voor, dan wordt juist dat stukje gebruikt voor de trailer en/of promo.
Het schijnt nog steeds goed te verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nerderlandse film is meer een afspiegeling van het normale leven. En ja, daar komt normaal gesproken seks in voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Funktioneel bloot?

Ik denk dat het deels komt door de 'onnatuurlijke' wijze waarop bloot vaak ik films voorkomt; iemand die het hele dekbed om zich wikkelt en dan de badkamer ingaat of
sex heeft zo onder de dekens dat niemand niet eens eraan denkt, dat die beide echt sex zouden kunnen hebben. Wanneer bloot, dan ook echt bloot, zullen de Nederlandse filmmakers wel gedacht hebben. Bovendien verkoopt het beter.

Als ik filmmaker zou zijn, zou ik ook eerder op echt bloot zetten, ipv onnatuurlijke handelingen (en als je daar Katja Schuurman of vroeger Monique v/d Ven bloot mee krijgt, heb je gelijk een groot deel van de bevolking een dienst bewezen! ;-) ).

Oke, een beetje aan de fantasie overlaten schaadt niet, zodat niet alle films gelijk een 18+ label krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toppunt van onnatuurlijk: in Amerikaanse films houden vrouwen hun BH aan tijdens seks. Nooit begrepen. Maar ja, je mocht eens een tepel in beeld krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totdat je bij de Amerikanen thuis kijkt: die hebben vaak meer 'erotische lektuur' (porno), films een speeltjes dan de meeste Nederlanders ooit in hun handen hebben gehad.
Omdat we in Nederland over het algemeen minder preuts zijn dan in sommige andeer landen. Zeker minder preuts dan in de VS.

Hetzelfde verschijnsel zie je ook wel in Franse films. Die zijn ook niet zo preuts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar doet sex het goed.
Op Internet was het eerst product dat winst gaf afkomstig van de sexindustrie. Dus de vraag op TV zal er niet minder om zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewust en onbewust willen we het allemaal in die Hollandse film, dus is het handel.
Het is een belangrijk onderdeel van een sucsesvolle film.
En dat is best te begrijpen, omdat het een onderdeel is van ons eigen leven.
En in ons land is er nog steeds veel mogelijk en toegestaan, in andere landen veel minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het ligt aan het feit dat een groot deel van de Nederland behoorlijk Calvinistisch is geweest. Sex en bloot waren hier waarschijnlijk zware taboe onderwerpen.

De sexuele revolutie heeft hier in Nederland buitengewoon heftig huisgehouden en de filmmakers hebben vaak boeken verfilmd van schrijvers die zich met hun schrijven over sex en bloot wilden "bevrijden " van die Calvinistische lasten.

En die boeken zijn daarna films geworden , en de sex en het bloot zijn als vanzelfsprekend onderdeel geworden van de Nederlandse film - cultuur.