Hoe word ik een acteur (films/series/commercials)? Zonder dat ik daar veel geld voor een opleiding voor hoef te betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Tja, je bent een van de miljoenen mensen die dat wel zouden willen.

Sommige mensen doen er alles aan: die gaan acteerlessen volgen, laten professionele foto's maken en zich bij allerlei castingbureau's inschrijven.

Anderen hoeven er misschien minder moeite voor te doen.
Maar ik denk dat diegenen die opvalt > in positieve zin,
toch eerder wordt uitgekozen.

Je zult flink moeten investeren.
Misschien niet in geld, maar wel in jezelf, in jezelf promoten, zorgen dat je er uit springt etc.

En dan maar hopen dat ze een type nodig hebben zoals jij bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je kunt beginnen als figurant, misschien word je tallent opgemerkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit je aan bij een theatergenootschap bij jou in de buurt. En dan veel optreden en hopen dat je gescout wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een cursus theater bij je plaatselijke muziekschool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen die in nederlands reclames zitten worden gevonden op http://www.hebbes.nl/ hier kun je je inschrijven voor (volgens mij) 80 euro. daar voor krijg je een fotoshoot en kom je een jaar lang op hun site te staan. waar bedrijven jou dan uit kunnen kiezen voor eventueel een reclames. mocht je daar voor een reclame mogen komen krijg je dit ook betaald dus meestal heb je de 80 euro weer terug verdiend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon een van de vele castingbureau's .
Die zijn er zo veel: en ze willen allemaal geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pas inderdaad op met dit soort bureaus, vaak doen ze geen enkele moeite om je aan werk te helpen, en zijn ze niet eens bekend bij filmmakers.
Maak een eigen casting video en stuur die op naar verschillende bureaus.

Je hebt niet perse een opleiding nodig om acteur te worden, maar het heeft wel z'n voordelen. Je kan ook theater/toneel gaan spelen. Dat is meestal een stuk voordeliger dan een echte opleiding voor acteurs.