welke horror film is in een/meerdere landen verboden?

Toegevoegd na 12 minuten:
en waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Faces of death volgens mij ook, maar weet niet zeker. Afschuwelijke *** films als je het mij vraagt, walgelijk.

Het beste antwoord

Caligula, een Italiaans-Amerikaanse biografische, historische en pornografische exploitatiefilm uit 1979, geregisseerd door Tinto Brass, met scènes die werden toegevoegd door Giancarlo Lui en de oprichter van het magazine Penthouse Bob Guccione. De film toont het leven van de Romeinse keizer Caligula. Het script werd geschreven door Gore Vidal en werd mede gefinancierd door het magazine Penthouse en geproduceerd door Guccione en Franco Rossellini. De film heeft Malcolm McDowell, John Gielgud, Peter O'Toole en Helen Mirren in de hoofdrollen. "Caligula" kreeg tijdens haar bioscooprelease erg negatieve kritieken, maar werd erg populair op video en dvd. "Caligula" is vooral berucht omdat het één van de meest controversiële films aller tijden is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Naar verluid is dit dus de meest verboden film, maar hij valt niet onder de klassieke noemer horror, het is een exploitatiefilm, een film die in de eerste plaats effect wil sorteren, waaraan het verhaal ondergeschikt is. Kenmerkende elementen hierbij zijn vaak geweld, (verboden) seks, naaktheid, drugs, angst, sensatie, vernieling, monsters en opstanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als een film die ik wel eens wil zien (+)

Andere antwoorden (8)

"Human Centipede 2" is verboden in Engeland

Toegevoegd na 5 minuten:
De UK Film Board heeft bepaald dat de film een ‘reëel risico’ vormt. De film van de Nederlandse Tom Six gaat over mensen wiens darmkanalen aan elkaar worden genaaid door een geflipte arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deel 1 gezien en heb geen idee waarom dit zo is. De Saw films zijn veel viezer, zieker en ranziger.
Paranormal activity was ergens verboden maar ik weet niet meer waar. De eerste film omdat mensen in shock raakten zeiden ze lol XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dawn of the dead
The evil dead
The Texas Chain Saw Massacre
Friday the thirteenth III
In Duitsland verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cannibal Holocaust
Guinea Pig (film series)
The Texas Chainsaw Massacre 2
I Spit on Your Grave
A Serbian Film
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat het gemakkelijk is om antwoorden gewoon van wikipedia te halen. Maar het zijn veel films + reden + land mooi op volgorde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
A serbian film, ben blij dat deze verboden is, wat een zieke, nare film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want als iemand iets ziek of naar vind dan moet het verboden worden. Zo vind ik Justin Bieber ziek en naar...
Cannibal Holocaust (1980)
Groot liefhebber van horrorfilms ben ik niet, maar er zijn zeker een aantal films de moeite waard. Bovenaan staat Cannibal Holocaust, een Italiaanse horror uit 1980. Een groepje antropologen trekt het Amazonegebied in om daar de inheemse bevolking te filmen. De groep wordt nooit teruggevonden maar het beeldmateriaal dat later wordt gevonden, zegt genoeg. De film is dusdanig gruwelijk en schokkend, dat hij in meerdere landen verboden is, regisseur Rugerro Deodato in de cel heeft gezeten en voor de rechtbank zijn special effects heeft moeten prijsgeven.

Toegevoegd na 5 minuten:
Moraal van het verhaal; als je onaardig bent tegen inboorlingen kun je een mooie film maken maar ben je wel het avondeten voor die dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar dan, denk dat ik dit maar als goeie vraag markeer, sinds dit al de tweede filmtitel is waar ik nieuwsgierig naar gemaakt ben +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waardeloze film,heel slecht.
Is alleen spraakmakend omdat de regisseur deed voorkomen dat het allemaal echt was( echte kannibalen)en moest toen bewijzen dat het toch gewoon een film en dat er niet echt mensen waren opgegeten.
a seberian film

volgens mij staat die ook op lijst verboden films en anders MOET die er op

Ik heb de trailer gezien niet afgekeken en recensies gelezen,ik wordt er misselijk van.Hoe ziek moet je zijn als je zo'n film maakt, de wereld is raar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Exorcist (1973)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cannibal Holocaust - Gruwelijke scene's
Nekromantik, Nekromantik 2 - necrofilie
The Beast in Heat - Sexueel misbruik
Halloween 5 & 6 - 'High impact' geweld
Hostel 1 & 2 - 'High Impact' geweld
I Spit on Your Grave - Sexueel misbruik
The Texas Chain Saw Massacre - 'High Impact' geweld

Check: movieshocker.com

Daar kan je meer dan de helft van deze films gewoon online kijken!