Je kán miljoenen verdienen als het script heel goed is en de film een groot succes wordt. Is het een waardeloos script verdien je misschien een paar cent aan oud papier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het zelf geschreven of naar een idee van een boek, dan moet je al eerst rechten betalen om er een script van te mogen maken.
Stuur het naar de filmcommissie, die kunnen het beoordelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan het contract wat je heb bij een filmmaatschappij, meestal in zo'n geval is dit voor meerdere filmscripts aanzienlijker of de schrijver verkoopt de script aan een filmmaatschappij dat kan ook, dat heet licentie, alle rechten gaan dan naar filmmaatschappij voor een vergoeding, hier moet dan wel een overeenkomst voor worden opgemaakt. Er kan echt veel aan verdiend worden, maar wees wijs en schakel een auteursrechtelijk bureau in die zorgen ervoor dat de originele schrijver (rechtspersoon) het geld verdiend, en bij de gebruikmakers (exploitanten) het geld vandaan haalt. Hiervoor dien je wel ingeschreven te staan.

Zoek bekende filmproducenten, filmmaatschappijen, dikke kans dat die barsten van het geld. Er zijn overeenkomsten waarin staat hoe de verdeling van de opbrengt van de film is opgesplitst.