Wat zijn leuk familiefilms met humor en actie? Vergelijkbaar met Groundhog Day of Shrek?

Ik ben niet op zoek naar zoetsappige disney films, of kinderfilms. Ze moeten een goed verhaal hebben en echt humoristich zijn. De meeste animatie Films voldoen hier ook niet aan.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel eigenlijk dat kinderen van 10 het leuk vinden maar volwassenen ook. Dat vond ik zo bij Groundhogday en Shrek. The Incredibles is dat ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Snuffel
12 jaar geleden
Dat zijn inderdaad heerlijke films.

Het beste antwoord

Ikzelf ben 17 jaar, en ben nu nog een hele grote fan van Toy Story 1, 2 ( & 3)
Ook hou ik enorm veel van de film Monsters Inc.

Ik ken de films al lange jaren, en het is zeer zeker geschikt voor kinderen & familie van alle leeftijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik vind "Dave" en geweldige familiefilm met Kevin Kline en Sigourney Weaver in de hoofdrollen.

Zo af en toe bekijk ik hem weer eens en elke keer vind ik het weer een prachtige, ontroerende en hilarische film. De Amerikaanse regering zou hier nog wat van kunnen leren.

Zie de link voor de trailer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ooit de film Robin Hood: Prince of thieves (niet de versie uit 2010, maar die uit de jaren '90) hebt gezien, is Robin Hood: Men of tights een absolute aanrader. De originele film wordt volledig op de hak genomen, en er zit goede humor in. Ook zit er mooie muziek in, zoals 'Marian', en 'Men of tights'. Ook de film Bruce Almighty uit 2003 is erg leuk, met een goed verhaal, veel humor en ook erg mooi. Het vervolg 'Evan Almighty' is echter niet zo goed.Maar de komische koningen der films zijn de twee meest geweldige stukken van Monty Python, namelijk 'Monty Python and the Holy Grail', en 'Life of Brian'. Deze twee zijn vind ik persoonlijk de kroonstukken op de Britse Humor en moet je gezien hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Big fish is een goede film met een mooi verhaal, het staat vaak hoog in film top honderds. Forrest Gump is een heel ontroerend verhaal over een jongen die de wereld op zijn manier opvat omdat hij een beetje minder verstandiger is. Hierin speelt Tom Hanks een mooie vertolking van Forrest Gump. Dit is een echte ontroerende familiefilm waar je nog vaak aan kan terugdenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind the incredibles een hele leuke familiefilm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cats and dogs
Alvin and the chipmunks
Baby's day out is hilarisch!!
Gforce
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zookeeper >> http://bit.ly/otUi9f
The Nightmare before Christmas >> http://bit.ly/qoRCL9
Nine >> http://bit.ly/nY0lzz
Like Mike >> http://bit.ly/ooPFlt
Like Mike 2: Streetball >> http://bit.ly/r50gRk
Percy Jackson & The Olympians >> http://bit.ly/r7nuL0

Okay, niet echt films met veel humor, maar ze zijn echt wel leuk om te kijken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel teken/animatie-films van de Japanse Studio Ghibli zijn prima voor zowel kinderen als volwassenen.
Een paar voorbeelden;
*Ponyo on the clyff by the Sea
*Howls moving castle
*My neighbour Totoro
*Laputa, castle in the sky

Daarnaast is de serie (!) van Avatar; the last Airbender heel erg leuk voor iedereen, vind ik. Zit véél meer in dan in die stompzinnige film :P

veel kijkplezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Night at the Museum is wel leuk, met Ben Stiller.
en iets minder bekend misschien, maar een familiefilm (animatie) MET moraal haha: Ferngully!

En een film die het altijd goed doet bij kinderen: Beethoven!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mulan, Asterix & Obelix ( komt a.s. vrijdag op tv) en een echte aanrader: Spot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The pirates of the Carribbean films zijn erg leuk.
Gnomeo en Julia
Rango
Charly en the Chocolate factory (met Johnny Depp)
Ice Age
Where the wild things are (heel mooi!)
Holes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over de hedge is een leuke film, netzoals UP, en flushed away... veel plezier ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The pacifier. Grappig, spannend maar niet té.
What a wedding. Ook grappig met actie.
Spy kids, 1 en 2. Wel wat ouder maar ik vind ze leuk.