Ik zou heel graag Harry Potter en de relieken van de dood 2 willen kijken online en heb die site ook gevonden. (movieshocker.com) is dat illegaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja dat is illegaal. De film is nog niet eens verschenen! Ook al was hij wel verschenen, dan nog blijft het online kijken en downloaden van films illegaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij is het kijken niet illegaal maar het aanbieden wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Downloaden is niet verboden, zelfs als het materiaal illegaal wordt aangeboden Vertegenwoordigers van de muziek- en filmindustrie roepen graag dat downloaden hetzelfde is als diefstal. Is dat wel zo? Nee, het ligt veel genuanceerder. Iedereen mag kopieën maken van muziek, films of teksten, zelfs als de bron illegaal is. Alle muziek en films die op Internet beschikbaar zijn kun je zonder probleem downloaden. De enige voorwaarde is dat de kopieën uitsluitend voor eigen gebruik bestemd mogen zijn. Bron: http://www.digimuziek.nl/legaal.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, mij is altijd wijsgemaakt dat het downloaden wel illegaal was, maar dat het tot nu toe nooit bestraft is...
Bedankt voor de bron Bits :) Weer wat geleerd vandaag ;-)

Andere antwoorden (3)

Nee absolute niet, er zijn nog niet eens dvd's uitgebracht en zelfs dan komt er geen online versie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk maar die site dan kan je het zelf zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het toch juist illegaal, als het nog niet verschenen is...? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als in amerika de dvd uit is, op dat moment kun je in nederland al op verschillende sites films downloaden.
Nee het is voor jou niet illegaal maar wel voor degene die het erop zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Films online kijken is inderdaad niet illegaal. Zolang dit maar in huiselijke kring wordt getoond en niet verspreid wordt.