"The Cure for Imsomnia" duurt 5220 min (87 uur) en is de langste film.

Toegevoegd na 49 seconden:
http://www.imdb.com/title/tt0284020/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Het vorige antwoord geeft al langere films...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rose, je hebt gelijk.
Mesher had gewoon de naam van de langste film moeten vermelden in zijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit als beste antwoord gekozen, omdat ik niet vroeg om een lijst van "langste filmS ooit gemaakt" maar om één film die als allerlangste wordt beschouwd...

Andere antwoorden (4)

Sátántangó (1994) 435min.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of toch deze:
The Longest Most Meaningless Movie in the World is an underground movie made in the UK that runs to 48 hours long.
12 jaar geleden
Waarschijnlijk "Out 1: Noli me tangere" uit 1970. Volgens de IMDb is die film 729 minuten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je hier alles kunt vinden wat je weten wilt.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_longest_movies_in_history

Het zullen vast niet de meest boeiende films zijn. Het lijkt mij dat een regisseur die een film maakt die 10 dagen duurt, niet goed wijs is, en lijdt aan enige zelfoverschatting. Dat lijkt op een dominee die 3 uur preekt. Zo iemand vindt ook dat hij veel belangrijks te melden heeft, en daar vooral ook lang over moet doen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, en zoals bij GV mensen soms zo'n hele lange antwoorden geven!
Op je vraag is al antwoord gegeven, maar ik wil toch nog een leuk feitje vermelden :)

De langste film in één shot is Russian Ark uit 2002. De film duurt 99 minuten en is in één keer geschoten in het Hermitage museum, zonder van camera te wisselen. De eerste drie keer mislukte dat, maar de vierde take lukte.
Omdat er dus niet van film kon worden gewisseld werd deze film digitaal opgenomen en werd de eerste ongecomprimeerde HD film.
Ik vond de film erg interessant om te zien, maar je moet wel het een en ander weten van de russichse geschiedenis om alles te snappen.