Kent iemand enkele films welke gaan over psychiatrische patiënten ten tijde van wo II?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmhm het enige wat ik weet is: psychiatrie, een industrie des doods.
Daarin komt ook een stuk voor over psychiatrie en de tweede wereldoorlog, maar dit is niet het hoofdonderwerp van de docu of zo.
Bovendien vind ik de docu op bepaalde punten niet helemaal zuiver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is WO I misschien ook goed? Dan kan ik je Behind the Lines aanraden, over soldaten die lijden aan shellshock.
http://www.moviemeter.nl/film/2579
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja en het is een documentaire, geen film.

Antwoorden (6)

In das boot worden ze wel gek op het eind maar ik weet niet of je zoiets bedoeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn enkele titels:

One Flew over the Cuckoo's Nest van 1975
Angel Heart van 1987

Toegevoegd na 4 minuten:
En ...
Shutter Island van 2010)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze misschien? 'Let there be light' van John Huston.

Synopsis in het Engels (sorry):
Shot in 1945 at a psychiatric hospital run by the United States War Department during and after World War II, the film shows American soldiers receiving medical treatment and psychotherapy after returning from overseas combat with various psychological disorders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shutter Island.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hm, 1954. Wel dezelfde tijdsgeest. Ik weet niet hoe belangrijk het is dat het precies in WW2 plaatsvind?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Birdy

Met nicholas cage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken wel een super goeie film maar dan wel WW1 hij heet de officers