zijn er bedrijven die videobanden (films) inlopen?

Ik heb een hele partij op zolder liggen ong 400 en vraag me af of er bedrijven zijn die hier wat mee kunnen.

Toegevoegd na 40 seconden:
Inkopen bedoel ik natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

Ja zoals je het weet gaat het heel slecht met de videobranche oftewel filmclubs de meeste zijn falied gegaan door internet streaming.Maar als ik jou was zou ik ze op marktplaats zetten je weet het maar nooit... Er zullen vast wel mensen gaan reageren..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen wat een bedrijf in hemelsnaam met oude VHS(?)banden zouden moeten. Misschien dat er nog particulieren zijn die het nog willen hebben. Ook zeg je niet of ze voorbespeeld of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist omdat het zo'n enorme partij is, zul je er bijna niets voor krijgen. En bedrijven zijn er al helemaal niet in geinteresseerd, omdat zij dan na inkoop met precies hetzelfde probleem zitten als jij nu.

Niet voor niets zie je op marktplaats veel advertenties als "videorecorder voor 25 Euro inclusief 200 banden". Theoretisch kun je er alleen maar b.v. 1 Euro per stuk voor vangen, als je ze per stuk verkoopt. En dat lijkt me ondoenlijk, of je moet een hele dag op de vrijmarkt gaan staan.

Videorecorders worden niet meer gemaakt, dus de behoefte aan videobanden is er ook nauwelijks nog. Dat kun je ook zien in kringloopwinkels, waar bakken vol met banden staan voor 50 cent of 1 Euro per stuk.

Je zou het bijna kunnen vergelijken, met 3,5 diskettes. Er zijn mensen die er wel 1000 hebben liggen, maar niemand heeft er behoefte aan, omdat je er niks meer mee kunt. Mijn tip: je videobanden afgeven bij de kringloopwinkel. Als er een stuk of 10 worden verkocht voor 1 Euro, heb je toch nog 10 Euro aan een goed doel gegeven, en heb je er nog een prettig gevoel bij ook.