Tekenfilm van vroeger ?

Er is een tekenfilm van vroeger waar ik al heel lang naar op zoek ben. Het was een speelfilm die ik op VHStape had, het ging over een bruine beer die boven op een besneeuwde berg woonde met een uil. Toen hij ging schaatsen kwam hij een mysterieuze witte vrouwtjesbeer tegen. De film gaat over hoe hij haar probeert op te zoeken. Ik weet nog een scene waarin hij op zn gat de sneeuwberg naar beneden glijdt terwijl hij een gedicht voorleest. Weet iemand welke tekenfilm ik bedoel, en hoe ik hem kan vinden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Volgens mij heb ik hem gevonden.
Op YouTube zijn meerder filmpjes te vinden die samen één geheel vormen. De bronnen zijn telkens deel 1 van een serie van 3.