christopher walken

ik zoek films waar christopher walken de hoofdrol speeld zoals (the dead zone) en the prophecy)
daar speeld hij de hoofdrol, de andere die ik zag, had hij maar een bijrolletje, dus iemand die meerdere kent? waar hij de hoofdrol speeld?

Toegevoegd na 13 minuten:
en ja beste mensen ik weet ook dat de hele filmografie op wiki te bekijken is, maar daar staan de hoofdrollen en de bijrolletjes niet op maar bedankt alvast voor de antwoorden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een hoofdrol heeft hij in "King of New York".

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb nog een link voor je bijgevoegd, waarin duidelijk staat in welke films hij een hoofdrol had. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

The deer hunter, The dogs of war, pulp fiction, Nick of time.

Kijk eens op wikipedia, staat bijna de complete filmlijst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christopher_Walken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Things to do in Denver when you're Dead, als altijd weer in een briljante rol, samen met Andy Garcia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Kwalfie;

Inderdaad een meesterlijk acteur. IMDB.com heeft een filmografie met meer dan alleen zijn hoofdrollen. Enjoy.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lap tekst met een paar films en een bio
gekopieerd van http://www.film1.nl

Cristopher Walken is er al snel bij met zijn carrière als acteur. Op zijn tiende begint Walken met dansen en acteren. Op zijn vijftiende speelt hij voor de eerste keer mee in een musical in New York en op zijn zestiende maakt hij zijn debuut op Broadway. Terwijl hij studeert aan de Hostra Universiteit gaat hij door met toneeloptredens en later ook televisie-optredens. In de jaren zeventig speelt hij in veel onbeduidende films.

Walken´s doorbraak komt als hij in 1977 gecast wordt door Woody Allen als Diane Keaton´s vreemde broertje Duane in 'Annie Hall´. In 1978 vestigt Cristopher zijn naam voorgoed met zijn onvergetelijke rol als Vietnam Veteraan in 'The Deer Hunter´. Hij verdient hiervoor een Oscar voor Best Supporting Acteur. In de jaren die volgen lukt het Walken niet rollen van eenzelfde kaliber te krijgen. Hij speelt onder andere in 1980 in 'Heavens Gate´, een van de grootste flops ooit gemaakt.

Zijn imago wordt verder geschaad door zijn aanwezigheid op het jacht van Natalie Wood op de nacht dat zij op mysterieuze wijze verdrinkt. Er gaan geruchten de ronde dat Walken en Natalie´s echtgenoot Wagner die avond meerdere ruzies hadden. Volgens velen was Walken verliefd op Natalie. Christopher heeft dit altijd ontkend. Hij zegt dat ze met haar hoofd tegen de reling is gevallen, haar evenwicht heeft verloren en in het water terecht is gekomen. In Christophers ogen wordt er van deze situatie enkel zo´n ophef gemaakt omdat er bekende mensen in het spel zijn.

In 1983 maakt hij een comeback in 'The Dead Zone´, naar een boek van Stephen King en geregisseerd door David Cronenberg. Er volgt een rol in de James Bond film 'A View to a Kill´ en enkele rollen in kleinere films. De jaren negentig zijn Christopher goed gezind. Hij speelt in films als Abel Ferrara´s 'King Of New York´, 'The Addiction´, 'True Romance´ en 'Pulp Fiction´.

Opvallend is dat Walken meestal lugubere personages speelt. Hij heeft het helemaal in zich om vreemde types zeer overtuigend neer te zetten. Christopher heeft geen hulp nodig er uit te zien als de 'bad-guy´, zijn uiterlijk en diepe stem zijn voldoende. Zelf lijkt hij dit geen probleem te vinden en vindt hij de typecasting geen enkel probleem. Het blijft dan ook altijd interessant te zien wat voor personage Walken nu weer heeft neergezet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt een geweldige acteur. Hij zit ook in sleepy hollow.
Hij speelt daar een soort moordende geest die geen rust kan vinden of zo. Niet constant in beeld maar het verhaal draait om hem.