volgens deze site : Pirates of the Caribbean: At World's End

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_duurste_films

Toegevoegd na 3 minuten:
en volgens deze Avatar
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_tijd/multimedia/De_10_duurste_films_ooit.8891352-2216.art

En ik denk dat je van deze mag uitgaan ivm de 3D technologie

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik twijfel toch
als ik de amerikaanse sites er op na lees

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_films

en IMDb...is toch ook wel een betrouwbare bron ( eerste link)

Toegevoegd na 9 minuten:
AVATAR dus niet waarom/verklaring ( o.a.er zit 150 million aan marketings kosten in)

# ^ a b Estimates for Avatar's cost have varied considerably with some as high as $500 million.[105] The $500 million figure also incorporates the $150 million marketing budget, and the costs of developing the necessary 3-D cameras and motion capture technology which were independently financed by private investors and none of which are included in the production cost.[4][106] Recent estimates put the production costs at about $310 million, although a 15% tax rebate from New Zealand is expected to reduce the final bill by $25–30 million,[107][108] which would ultimately put the cost at around $280 million.[4] Avatar was initially budgeted at $190 million[109][111] but the studio later acknowledged it cost $237 million after its budget came under intense media scrutiny.[13] A further $1 million per minute were spent on the nine minutes of extra footage in Avatar: Special Edition.[112]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ergens gelezen, maar sorry weet niet meer waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt wel dat avatar de duurste film ooit is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avatar staat inderdaad het meest aangegeven als duurste film aller tijden. Wie die - heeft gegeven snap ik dan ook niet. Van mij een + !
Pirates of the Caribbean: At world's end.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterworld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De duurste serie is the pacific waarin meer dan een miljard in geinvesteerd werd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik andere sites bekijk is het toch Avatar welke de duurste film ooit is gemaakt, staat op diverse sites.

330 milj. euro

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/12_december/16/verrijkingsonderdelen/duurste-film-ooit-in-premiere-avatar-film.xml

Toegevoegd na 20 minuten:
In Londen is Avatar, de duurste film die ooit gemaakt werd, in première gegaan. Regisseur James Cameron, de Canadees die ondermeer Titanic maakte, spendeerde de jongste vijf jaar maar liefst 541 miljoen dollar (366,5 miljoen euro) om zijn droomfilm, een sci-fi-sprookje dat zich afspeelt op een andere planeet, te realiseren.

Tot nu was de duurste productie Pirates of the Caribbean: At World's End, een film die 300 miljoen dollar (202 miljoen euro) kostte om te maken. Maar, terwijl James Cameron een notoir overschrijder van budgetten is, maken ze zich bij filmmaatschappij 20th Century Fox niet echt zorgen. Titanic kostte bijvoorbeeld 200 miljoen, meer dan dubbel het geplande budget, maar bracht wereldwijd 1,7 miljard op. Fox schat dat Avatar tijdens de kerstvakantie alleen al 250 miljoen dollar gaat opbrengen in de VS en Canada.

http://www.hln.be/hln/nl/945/Film/article/detail/1040794/2009/12/11/Avatar-duurste-film-ooit-lijkt-verwachtingen-in-te-lossen.dhtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avatar is de duurste film ooit gemaakt de persoon nie het heeft bedacht was daar al heel labg aan bezig en hij ishelemaal in 3D gemaakt enzo vooral al de special effects zijn heel duur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien even fatsoenlijk typen?
Avatar is dee duurste aller tijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de eenzaamheid van don wolters top film!!!!!

Toegevoegd na 42 seconden:
op youtube de eenzaamheid typen top!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Angeleyes;

Iedereen gaat hier uit van de film die het meeste geld kostte om te produceren. Maar een film als Avatar heeft uiteindelijk meer opgebracht dan hij gekost heeft. De duurste film ooit zou dus eigenlijk de grootste flop aller tijden moeten zijn. Ik denk dat dat Water World met Kevin Costner hier wel eens flink zou kunnen scoren.