Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

Zonder meer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Eigenlijk alles met Audrey Tautou, "une longue dimanche de fiancelles" (De lange verloving), Hors de prix (Onbetaalbaar),"Coco.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amelie is een leuke!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De film 'Chocolat' schijn je op dvd ook in het Frans te kunnen zien.
http://www.imdb.com/title/tt0241303/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (of gewoon Amélie) is echt een topper.
Als je meer van actie-komedie houd kan je ook 1 van de vier TAXI films kijken.
De film Être et avoir heeft heel veel prijzen gewonnen en is een documentaire.

Toegevoegd na 7 uur:
Sorry, had niet door dat anderen Amélie ook melden terwijl ik na zat te denken.
Yamasaki is ook wel leuk, met freerunning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Heb jij echt niet gezien dat de eerste twee antwoorden ook al deze titel geven?
Ik heb echt dubbelgelegen om Bienvenue chez les Ch'tis. Het is een Franstalige komedie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Schitterende film.
Delicatessen is een hele aparte film maar wel steengoed.
Net als Amelie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Taxi vond ik wel aardig

http://www.imdb.com/title/tt0152930/

Manon Des Sources (qua sfeer erg mooi, maar wel wat deprimerend)

http://www.imdb.com/title/tt0091480/

Public Enemy Number One - Part 1&2

http://www.imdb.com/title/tt0411272/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat het dan om Frans te leren?

Ik lag vroeger (ja ze zijn al oud en het is niet specifiek iets voor een meisje) in een deuk om de films met Louis de Funès (de Gendarme series)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, wij hebben die films als kind ook verslonden! Ik weet alleen niet of ik ze nog steeds leuk vond toen ik 16 was....
Bilitis - heel prachtige beelden van de beroemde fotograaf David Hamilton, en een lief verhaal over een jong meisje, dat voor een oudere vriendin op zoek gaat naar een lieve minnaar. Maar de vriendin is alleen geïnteresseerd in het vriendje van Bilitis....
Hele mooie muziek ook, trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel een leuke voor je, laat je niet afschrikken dat de serie (film) uit 1964 is, want het speelt zich af in de 17e eeuw.
Het is de serie van Angélique (markiezin der Engelen en nog 5 delen). Ik vond het destijds en nu nog een prachtige serie en het is met ondertiteling op dvd uitgebracht. Romantiek, liefde, spanning en avontuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het is om Frans te leren vind ik 'le petit Nicolas' een aanrader. Hij is echt grappig af en toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De absolute toppers zijn de films van Jacques Tati . Maar . . . waar vind je die .

Toegevoegd na 35 minuten:
heb zojuist gegoogled , en bij Jacques Tati vele mogelijkheden gezien .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Amelie", absoluut!
"Un Long demanche" is veel te zwaar voor de meeste jonge mensen.
Sowieso NIET "Irriversible"!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Entre les murs
Over een bijzondere Parijse schoolklas, dus met leeftijdsgenoten en misschien herkenbare klassituaties