vraag over een film met hond

Vorig jaar heb ik eens een film gezien over een schotse colli ( NIET LASSIE )wat ik echt heel mooi vond.
Ik heb al via allerlei wegen erachter proberen te komen hoe die film heet (ook via google-alle hondenfilms)
Het gaat dus om een colli,die bij een jongen woont,uit geldgebrek wordt de hond verkocht aan een hele rijke man,die vervolgens verhuist,het verhaal speelt zich vlgs mij af in Engeland,echter de hond is daar niet gelukkig en ontsnapt bij de heer,op zoek naar de jongen die hem heel erg mist en ziek er van is,de hond komt in allerlei vervelende situatie terecht,maar na heel lang zoeken door het hele land vinden de jongen en de hond elkaar weer.
Het is vlgs mij een waargebeurd verhaal,aar kan het nergens vinden.Het speelt volgens mij af rond 1900

Toegevoegd na 35 minuten:
VLINDERPOP heeft hem al gevonden,het is inderdaad toch lassie uit 2005.
Maar kan de vraag nog niet sluiten.
Toch iedereen bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

het is toch echt laasie, maar de niet heel bekende, ze hebben geen nederlandse wikipedia versie erover.
ik heb hem fevonden via de dwerg die curcusartiest speeld, haha veel kijkplezier

Toegevoegd na 40 seconden:
sorry voor de spelfouten (lassie natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op http://tinyurl.com/6fsdesc staat ook wat info. Dat lijkt om dezeflde film te gaan, maar dan een eerdere versie (misschien de eerste?).

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Een hond is geen varken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oohja stom