Hoe heet de film over jouw leven?

Stel je voor dat er een film wordt gemaakt (of een boek wordt geschreven) over jouw leven. Wat zou dan de titel zijn van deze film (of boek)?
En welk genre zou het zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

"De Boot". Vooral metaforisch, ik zal het toelichten.

Ik ben gek op water, ben een vis (sterrenbeeld) en zie mijn leven als een reis over het water. Ik zit in een bootje, vaak dobber ik alleen maar ik leg ook vaak aan als ik mooi stukje kust zie met interessante mensen. Heb ik er genoeg van, dan meer ik weer af. Soms maakt mijn bootje water en moet ik scheppen om niet te zinken. Maar ik kan ook genieten van het kabbelende water, zon op mijn gezicht, alleen of met anderen. In mijn leven gooi ik soms iemand overboord, maar hij krijgt wel een zwemvest mee.

Het wordt een avonturenfilm, want het leven is één groot avontuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Er bestaat al een film met die naam, misschien zelfs wel meer dan één, maar toch een duimpje omhoog voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antoni Dank je, ik geloof direct dat deze titel al bestaat. De titel is dan ook niet origineel, maar het verhaal zeker wel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je haalt alles uit je leven, zo te lezen. Mooi omschreven+1

Andere antwoorden (16)

Het genre ligt voor de hand: Biografisch, met hier en daar spannende, saaie, grappige, en emotionele momenten. Een paar grote en minder grote conflicten, een paar goeie en minder goeie keuzes, en hier en daar een verrassende wending.

Maar de titel is toch een stuk lastiger, hoor. Daarvoor zal ik eerst mijn leven goed moeten afsluiten, voordat ik daar echt een antwoord op kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat ook zoiets als biografische cinema. En zolang het nog bezig is kan ik natuurlijk niet zeggen wat het meeste voorkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot nu toe zou het voornamelijk een film zijn over iemand die zoekt naar zijn eigen plek, en deze pas lijkt te hebben gevonden na een aantal rigoureuze keuzes die hij ieder ander af zou raden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Sol y Sombre'

Een Spaanse titel, het betekent 'zon en schaduw'. Staat voor de leuke, maar ook de minder leuke kanten van mijn leven. Een Spaanse titel, omdat ik denk ooit nog naar Spanje te verhuizen. Ik blijf niet altijd in dit koude kikkerlandje wonen..
Genre zou autobiografisch zijn, je kan ook wel een parodie op mij maken, maar dat komt mijn imago (of zelfvertrouwen) niet ten goede denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The biggest mistake

Genre: drama
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Your life is not the worst there is: Just take a look at my life'

Genre: Komisch Romandrama. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Geen pieken, geen dalen"! Ik stabiel tegen het saaie aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een film komt (want het autobiografische boek is er al) dan heet deze "The Tripple B"

En die 3 B's staan dan voor "Big Bad Bitch", voordat ik daar vragen over krijg. En een genre zal ergens liggen tussen extreme Horror en Slapstik. En wellicht van elk genre wat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
three knifes and one sword in her back
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stille kracht..een biografie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genre : Biografie
Titel: "de vrije gevangene van de 21ste eeuw"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Twee stappen voorwaarts, een stap terug"

De toekomst tegemoet met de lasten van het verleden, vind ik op mij van toepassing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Akkers van tralies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
And she was gone.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genre: Biografisch
Titel: My Life
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Titel : Ik ben Blij.
Genre: Soap in beperkte oplage (en wordt vervolgd.)