Bekraste dvd's beu, is een goed alternatief voor dvd's?

Met drie kinderen is inmiddels mijn hele dvd collectie onbruikbaar door krassen. Ik zoek een apparaat waarmee ik nieuwe dvd's eenmalig capture en dat mijn kids ze daarna eenvoudig op tv kunnen afspelen. Een apparaat wat ik ergens in de woonkamer kwijt kan zonder dat hij veel herrie maakt... Wat kan ik het beste kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag, maar bij de Videoland bij mij in de buurt repareren ze alles wat op een CD lijkt.
Goede ervaringen mee gehad - games en DVD's die niet meer bruikbaar waren door beschadigingen kreeg ik zo goed als nieuw terug.
Of deze service ook bij andere filialen van Videoland beschikbaar is weet ik niet, maar het is de moeite waard om even na te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de krassen niet te diep zijn
Helpt het ook om de dvd dun in te smeren met meubelwas. Ook lens van speler schoonmaken met spiritus helpt, met wattenstaafje!

Antwoorden (5)

Zet ze op een externe HD. Mijn kiddys doen het ook zo. Hiervoor is wel nogiets nodig. Een tv/dvd speler die dit kan coderen/afspelen. Of pak een laptop en speel ze daar op af, ook kan je via een kabel het beeld naar de tv brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooiste oplossing mits deze niet beveiligd zijn
+1 van mij
Je kan turtle wax op je dvd's gebruiken of een mediacenter kopen daar kan je al je media (muziek, foto's, dvd's) op opslaan en afspelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
herkenbaar. je kan de dvd speler hoger zetten zodat de kids niet zelf hun dvd's erin kunnen doen.
je eigen dvd's achter slot en grendel zetten.

omdat ik hier geen zin in had staan bij ons op de wii alle spelletjes op een externe harde schijf.
dat zou je ook met filmpjes kunnen doen.

de cd's zijn hier van de baan (was ook niet tegenop te werken en branden) en staan nu in een mapje. elk blaag zijn eigen mapje met muziek.

we gaan behoorlijk krasvrij door het leven gelukkig.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe krijg ik ze dan vanaf mijn hd naar tv, en hoe bedien die kids dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met HD en tv heb ik zelf geen ervaring. maar er is wel informatie te vinden op internet hierover.
hier hebben we de HD op de wii aan laten sluiten en is voor de kids makkelijk te bedienen. ik ben helaas van de afdeling stofzuigers en strijkijzers en weet alleen dat deze optie mogelijk is. misschien is het een idee om hier een vraag over te stellen mocht je er via internet niet uitkomen? succes, ik hoop dat je snel een oplossing zal vinden!
Koop een NAS (Netwerkschijf) en mediaplayer. Op de NAS zet je alle films en met de mediaplayer kun je deze op iedere tv afspelen. Leuk is dat je ook foto's en muziek op de NAS kunt zetten en afspelen op de TV.

Een NAS is een harde schijf in een minicomputer die via een ethernetkabeltje aan je modem gekoppeld wordt. De mediaplayer koppel je met ethernet(netwerk) kabel of draadloos (iets duurder) ook aan je modem en verbind je met de tv via HDMI.

Ik heb zelf een QNAP 119P+ NAS en HDI Dune SMART B1 mediaplayer en dat is een briljante combinatie. De Dune speelt echt alles af en heeft een ingebouwde blu ray speler zodat je altijd nog een gewone cd, dvd of blu ray schijf kunt afspelen. In de NAS zit een 2 terabyte harddisk, dus groot genoeg voor tientallen films en overige media.

Zowel de NAS (incl harddisk) als de Mediaplayer kosten ieder ongeveer 300 euro. ethernetkabel erbij van een tientje en je bent klaar. Een NAS kun je ook met meer schijven kopen voor meer opslagcapaciteit of backup faciliteiten, maar aan de NAS die ik noem kun je via USB ook nog externe schijven koppelen voor backup of uitbreiding van de opslagcapaciteit.
13 jaar geleden
xtreamer met hardeschijf. Volgens mij 150 euro en daar kun je een externe schijf aan hangen ( usb ) of naar toe kopieren ( via netwerk & usb )