Jonathan Livingston´s Seagull... by far the best...

Deze film is beter zelfs dan het boek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fan van Neil Diamonds nou ook? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat niet... Maar past er wel heel goed bij...
Jezus, daar vraag je me wat zeg...
ehm..
Godfather 1 (niet echt een originele mening denk ik, maar toch)
Bladerunner vond ik ook erg mooi gemaakt.
En eigenlijk vind ik dat ook van Amelie (en dat terwijl ik min of meer een aversie heb tegen alles wat Frans is...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond Braveheart erg indrukwekkend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm... Qua romantiek zeg ik: the notebook
Qua ideeën etc. en politiek: V for vendetta
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The green mile
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was mijn tweede keus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijne ook! +1
Il buono, il brutto, il cattivo (The Good, The Bad and the ugly) vind ik een van de mooiste.

Toegevoegd op 15-06-2009 11:36:10
En Dances With Wolves is ook erg indrukwekkend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dances with wolves!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is moeilijk, omdat films zich in je geheugen verdringen. Op dit moment zou ik de mooieste films willen noemen:

Departures (IMDB 1069238) als eerste,
Das Boot (IMDB 0082096) als tweede
Accuracy of Death (IMDB 1067086) als derde
Der Untergang (IMDB 0363163) als vierde en tenslotte
Raise the Red Lantern (IMDB 0101640)

Maar qua inhoud en vorm is
Salo, or the 120 Days of Sodom (IMDB 0073650) in al zijn verschrikelijk de beste film ooit gemaakt. Geen aanrader voor de tere of jonge ziel.

Je kunt ze bekijken op IMDB door het nummer in bijgaande link te vervangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Young at Heart.
Over een koor van alleen maar hele oude mensen, die moderne popsongs zingen en daarmee bekend worden over de hele wereld!
Geweldige film, kun je niet uitkijken zonder een traan te laten!
Als je op YouTube kijkt vind je ze zo oa met hun nummer Road to Nowhere
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is een geweldige film.
Planet earth dat is echt de mooiste ooit. De beelden die ze hebben gemaakt zie je nergens anders. Zo enorm mooi, echt een aanrader en dan vooral de documentaire.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Message in a Bottle met Kevin Costner. Een mooie, ontroerende en pure verhaallijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deep Throat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mooiste film is heel persoonlijk en verandert voortdurend. Er zijn momenten dat ik 4 films per week kijk. De films die me het meest zijn bijgebleven zijn (beetje in verschillende categoriën)

Mijn persoonlijke top:

1. American Beauty (1999)
2. Pulp Fiction (1994)
3. Prestige, The (2006)
4. Memento (2000)
5. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001), maar ook de andere als geheel.
6. Matrix, The (1999) (alle drie, als één geheel)
7. Star Wars (1977) - Alle episodes als één geheel
8. Forrest Gump (1994)
9. Usual Suspects, The (1995)
10. One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
11. Dances with wolves

En meer recent vond ik Seven Pounds die net uit is in de videotheek ook wel te pruimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doctor Zjivago.
Goed verhaal, geweldige muziek, en ongelooflijk mooie belichting - moet ik minstens 1 x per jaar zien. (Was de eerste dvd die ik kocht)
Verder : The Big Blue, Jonathan Livingstone Seagull (wat een muziek, wat een prachtige beelden - snap niet hoe ze het hebben kunnen filmen !), Never Cry Wolf, Bridges of Madison County, Dances with Wolves (wél de lange versie kijken, niet de bioscoop-versie, daar is veel uitgehaald, oa meer dan een kwartier van het groeien van de vriendschap tussen de wolf en Dunbar)
En ik vond Brokeback Mountain óók ge-wel-dig....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat niemand requiem for a dream nog niet heeft genoemd. Dat is echt een film die je gezien moet hebben.
Verder vind ik de meeste werken van quentin tarantino erg goed, zoals pulp fiction en binnenkort Inglourious Basterds.
Natuurlijk zijn alle films van Pixar mooi, niemand die zo'n animatie kan even evenaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens. Vooral van Pixar. Disney's Bolt komt ook dichtbij, maar ja daar hebben ze dan ook weer John Lasseter voor ingehuurd die het originele script omgooide en de regiseur verving. Bij Pixar gaat het om het verhaal. De techniek moet sowieso uitmuntend zijn.
ik heb genoten van the lord of the rings.
waar ik ook erg van kan genieten zijn verfilmde rock-opera's, zoals war of the worlds, evita, jc superstar.

een film die me erg heeft geraakt is la vita es bella (als ik het goed schrijf)

en als ik een oppepper nodig heb, dan kijk ik naar babe : )
14 jaar geleden
Witte Manen(Crins blancs . (Albert Lamorisse 1954) Over een jongetje dat een wild paard red in de Camargue.
Il ladrone di bicylcletta (De Sica-neo-realisme - italiaans)
Riso Amaro (Bittere rijst) (Giuseppe di Santis)
La meglio Gioventu(Marco Tulio) een realistisch epos van vandaag;
As it is in heaven (Kay Pollak- 2005)Over een componist die mensen leert zingen uit het hart.
Breaking the waves. Adalen 31. The heart is a lonely hunter.
Allemaal pareltjes uit de filmgeschiedenis: sociaal bewogen , ontroerend, eerlijk en vooral mooi in de betekenis van hartverwarmend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Mission, om de prachtige beelden en de indrukwekkende muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind The Notebook een mooie film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de mooiste film, moet ik denken aan: On Golden Pond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de mooiste film denk ik aan een film die het onrealistische, realistisch maakt.

Dan zou ik kiezen voor:
*Iron Man
*300
*Pirates of the Carribbean films
*Lord of the Rings films
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Forrest gump
There will be blood

Laatst "The Reader" gezien. Ook een erg goeie film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Big Fish, Girl with the pearl earring, Asterix & Cleopatra en nog een heleboel andere. Het verandert wel telkens. De laatste tijd kijk ik veel minder.
Deze drie bevatten mooie beelden en het verhaal is niet zo voorspelbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Remember the titans.

met denzel.. die moet je echt gezien hebben..

gaat over het samen komen van de rassen blank & zwart!!

Zeer mooie film van haat naar vriendschap!! aanrader

Toegevoegd op 15-06-2009 15:38:06
waargebeurd trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is voor mij toch wel 'The Dark Chrystal' van Jim Henson, puur jeugdsentiment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PS; I love you.... Zoooo mooi! Met die mooie man uit Grey's Anatomy (Denny Duqette) Zwijmel zwijmel.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn top 5:

1. The Shawshank Redemption
2. The Secret Of My Success
3. La Vita è Bella
4. A Beautiful Mind
5. Stuart Little
Antoni
14 jaar geleden
Twilight was een hele mooie film en ik vind Pirates of the Carribean supermooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The village
9/11 the film
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koyaanisqatsi is erg mooi, anders Himalaya.
Voor mij is een mooie soundtrack essentieel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Forrest Gump....Geniaal

Toegevoegd op 16-06-2009 20:45:11
En ook: 'What's eating Gilbert Grape. Met Johnny Depp als Gilbett Grape en zijn zwakzinnige broertje Leonardo di Caprio in een van diens eerste rollen. Fantastische film
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het pad der 7zonden en als kat en hond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pan's Labyrinth. De meest aangrijpende film die ik in lange tijd heb gezien. Ik zou hem graag nog een keer bekijken, maar dat durf ik eigenlijk niet! (zonder gekheid)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon omdat ze visueel zo mooi zijn:
* 300
* Lost in translation
* Dead man
* La Cité des Enfants Perdus (The City of Lost Children)
* No country for old men
* Sin city
* Sleepy hollow
* Ratatouille
* Collateral
* Sky Captain and the World of Tomorrow
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is zo persoonlijk. Ik vind de Matrix trilogie prachtig gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
the eternal sunshine of the spotless mind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al jarenlang met stip op één, door het sterke verhaal (de film is beter dan het boek !!) en natuurlijk de supersterke rolbezetting, The Shawshank Redemption van Frank Darabont, naar een verhaal (Rita Hayworth and Shawshank Redemption) van Stephen King.