Dat logo onderstreept het eigenzinnige en toekomstgerichte karakter van het IFFR. Het festival wil met het logo markeren dat het actief reageert op recente ontwikkelingen in de kunstzinnige film en filmgerelateerde beeldende kunst. De tijger maakt contact, kijkt aan en dwingt tot reactie. Die confronterende blik zal sommigen even doen denken aan de serie festivalaffiches van het beroemde Rotterdamse vormgevingscollectief Hard Werken uit de jaren tachtig en negentig. De naam van het festival direct onder de tijgerkop heeft een heldere, specifieke typografie in kapitalen met licht afgeronde hoeken zoals vaak gebruikt voor film en video, bij onder meer ondertiteling.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

En omdat andere filmfestivals ook dieren als logo hebben. Berlijn heeft de beer, Venetië de leeuw en Locarno het luipaard, het Nederlands Film Festival het kalf.