pffff

Filmcamera kopen, script schrijven, acteurs vinden en opnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Eerst schrijf of koop je een scenario of de filmrechten op een boek.Dan zoek je een regisseur die in het scenario gelooft.De Dan zoek je een productiehuis om over je budget en het aantal effectieve draaidagen te praten en over de cast. Dit vergt een jaar of twee. Intussen zit je niets stil en zoekt een hele crew bijeen (camera, geluid ,technici, honderden mensen die allemaal onmisbaar zijn voor het draaien)Een film maken momenteel minimum een 10 mio en das echt een begin. Hugo Claus heeft zijn film De vijanden gemaakt in de jaren zeventig met 64 mio BF (1,5 euro)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een greenscreen is onmisbaar bij mooie shots. Als je wat technisch bent aangelegd is het maken van dure scenes helemaal niet duur! kijk maar naar deze filmpjes:

http://www.dumpert.nl/mediabase/503521/5e6f342b/bloody_omaha.html

http://www.dumpert.nl/mediabase/442691/49b953f0/what_s_in_the_box_.html

Het 2e filmpje is door een Nederlander gemaakt en heeft geloof ik 200 euro gekost + 2 jaar hard werken naast zijn studie voor dit filmpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles begint met een goed idee. Maak een script en laat het door anderen beoordelen.

Je kunt het niet alleen dus je zult wat mensen moeten vinden die je willen helpen. Acteurs, Cameraman etc.

Zorg voor goede apparatuur, je kunt bijvoorbeeld vrij eenvoudig een eigen steadycam maken.

Geloof in je kunnen en wees kritisch op jezelf en op anderen.

Als je echt serieus iets goeds wilt maken dan kost het veel tijd dus wees geduldig.

Voor meer tips kijk op onderstaande site
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met een camera...