Weet iemand hoe je jezelf acteren aan kan leren?

Ik wil heel graag acteren, maar op de toneelschool waar ik heen wil, is het een verkeerde tijd. Op die tijd heb ik namelijk hockey en dat kan niet tegelijk. Weet iemand hoe je jezelf acteren aan kan leren? Misschien een beetje domme vraag, maar alvast bedankt! kusx Nienke

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan altijd delen van een film zien en die dan naspelen.
Wat ook kan is improviseren met een andere persoon
(om te beginnen kan de ene een woord zeggen waarna de andere persoon het eerste woord zegt dat in hem/ haar opkomt (bv Bakker - Brood) en zo verder gaan, het klinkt misschien wat stom maar het is wel handig én leuk om te doen)

Gedichten en teksten van buiten leren en 'voordragen' maar hier neem je wel best les voor, kwestie van je intonatie en je stem juist (te leren) gebruiken en het meeste uit de tekst te krijgen. Want pas op voor overacting!

Acteren is niet écht aan te leren: je hebt er talent voor of je hebt het niet (echt) maar veel enthousiasme is de beste start.

Ga ook naar theaterstukken (met vrienden eventueel) en 'bespreek' die dan samen.

Hopelijk heb ik je (een beetje) kunnen helpen.

Alvast veel succes.

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

mss is er wel in de buurt een amateurtheatergroep.

Zo heb ik 't geleerd. Ik ging elk weekend met enkele maten repeteren voor de jaarlijkse 'dorpsvoorstelling' bij de plaatselijke theatergroep. Ik was toen veertien bij m'n eerste 'optreden'. De oudere mensen met meer ervaring gaven me altijd tips en deden me voor hoe ik het deed en hoe zij dachten dat 't sterker over zou komen.

Veel geluk en wie weet... zien we je later wel op het grote scherm :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een alternatieve methode:

Bedenk een personage, verkleed je als dat personage en ga dan, als die persoon, de stad in.

Eventueel kun je van tevoren situaties en gebeurtenissen bedenken.
rose