hier zijn alvast een paar tips:

- zéér goed voorbereid zijn
(maar pas op, je tekst vanbuiten blokken zoals je woordjes van Frans heeft ook nadelen: de 'naturel' gaat dan bij een aantal personen weg.)

- niet al té zenuwachtig zin
(bij een open auditie = iedereen mag komen kijken, kunnen je zenuwen nog al eens snel de hoogte in gaan, dus wees OVERTUIGD van jezelf, je kwam tenslotte al naar de auditie(!) en dat betekent al dat je wel wat meer durf hebt dan andere mensen)

-heb lef
(durf jezelf 'open' te stellen: stel je bijvoorbeeld voor op een leuke manier: zo val je direct op, uit de groep en hopelijk in de smaak bij de jury)

- geen opgemaakte pop
(probeer niet al te perfect te wezen: schmink is niet altijd nodig hoor! :))

- HEB VERTROUWEN IN JEZELF!!

alvast véél succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

oefening baart kunst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed oefenen en denken dat je het kan! (want je kunt het ook!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De standaard dingen doen tegen de zenuwen. Meditatie, rustgevend drankje (Chi, venkelthee) drinken... Zie ook link.
Succes Nienke!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
drink wat water voor de auditie (niet te veel want dat heeft minder leuke gevolgen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ten eerste voor wat wil je auditie doen?
hier een paar tips voor verschillende dingen

ZINGEN
je moet genoeg vertrouwen in je zelf hebben! Als de jury ziet dat je in je zelf gelooft dat je het kan krijgen ze ook meer interesse. Maak ook contact met de jury en wees enthousiast en zeg niet aan het einde dat je sommige dingen van je zelf slecht vond. Bijv. "Die laatste uithaal was wel heel vals!"
En als je het eng vind om de jury aan te kijken, kijk dan recht boven hun hoofd of ogen. De jury ziet wel dat je contact met ze maakt.

TONEEL
je moet goed je stuk voorbereiden. Niet dat je halverwege de het stuk je tekst vergeet. Uit ervaring weet ik nu te vertellen dat je het niet TE goed moet oefenen want als je dan een fout maakt ga je zoeken naar het goede woord en dat is best vreemd om te zien. Dus gewoon oefenen dat je de tekst uit je hoofd weet. Dat is het beste. En mocht het fout gaan kun je improviseren.

DANSEN
Dans gewoon je ding en doe alsof er niemand om je heen zit en naar je zit te kijken. Laat zien wat jij kunt en doe je ding!! ( je kunt ook de tips van het zingen hierbij gebruiken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je goed geoefend bent! Als je daar zeker van bent zal je ook iets minder zenuwachtig zijn.
Zorg ook dat je niet te lang moet wachten.. De dagen voor de auditie moet je voor afleiding zoeken, lekker met vrienden weg ofzo.
Op de dag van de auditie zet je je wekker zo laat mogelijk, niet zo laat dat je moet haasten maar dat je niet teveel tijd hebt om je druk te maken.

Heb vertrouwen in jezelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een beetje zenuwen is gezond maar als je teveel hebt en daardoor niet goed kan zingen moet je je focussen op 1 iemand in het publiek en dan bedenken van zo die heeft een mooi shirt aan en dan komt het zingen er vanzelf goed uit ;)