Wat was de allereerste film die je in de bioscoop hebt gezien?

Nostalgievraagje; en hoe oud was je toen. ;-)

Herinneringen; heerlijk!

Bij een meningsvraag als deze vind ik het niet eerlijk 10 punten toe te kennen.
Daarom bij deze allemaal 1 punt en bedankt voor jullie antwoorden en moeite.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De Chitty Chitty Bang Bang,

ik was 6 jaar oud, en was zeer onder de indruk
van de mooie pluchen stoelen, het verwachtingsvolle gevoel voordat de film begon ,de gordijnen
die openschoven, en het mooi grote scherm!
de dvd ervan moet ik toch eens gaan bestellen !

Toegevoegd op 08-06-2009 19:34:54
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chitty_Chitty_Bang_Bang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (38)

Grease.
Ik was 5.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij een Herbie-film, bij een verjaarspartijtje toen ik zes was. Toen was het nog betaalbaar en kon je je vriendjes en vriendinnetjes op zo'n bezoekje trakteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'My Fair Lady",samen met mijn zus en opa en oma.
ik was denk al 7 of zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Summer Holiday met Cliff Richard. Jaar of 6/7 oud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een film over een dappere en slimme hond, rin tin tin heette hij dacht ik.
was toen een jaar of acht?

Toegevoegd op 08-06-2009 20:30:10
dat was met de vakantiebezigheden, bekend? : )
14 jaar geleden
Jesus Christ Superstar. Toen was ik 14.
35 jaar geleden. We gingen met de klas.
Met Pasen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pffff....dan moet ik echt heeeeel ver terug...
Ik meen De Fluit met Zes Smurfen. En dat was 1976 zie ik hier dus toen was ik....effe rekenen acht of bijna 8.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was Terence Hill en Bud Spencer, welke film weet ik niet meer maar het was in Italie in een auto, zo'n drive in bioscoop. Ik moet een jaar of 5 zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was "De Speurneuzen" van Disney en ik was vijf of zo. Ik weet wel dat ik het einde niet gehaald heb; ik was doodsbang en mijn ouders moesten snel met me naar buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste film die ik me kan herinneren is Grease en zal een jaar of 4 geweest zijn. Maar die herinnering is erg wazig. Dus zal het iets later op 'Dombo' houden. Was 7, of 8 jaar oud toen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zal wel iets van de Dikke en de Dunne zijn geweest... ik denk dat ik een jaar of 6 was...

en de eerste film zonder moeder of grote broer: the Sting toen ik 14 was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Reddertjes. Ik was denk ik 7 of 8!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat toen ik ca. 5 jaar oud was, ik voor het eerst naar de bioscoop ging. Mijn opa nam me 1 keer in de maand op zaterdagmiddag mee naar de film. De eerste film die ik daar zag was Daktari (van die schele leeuw). Dat vond ik echt prachtig. Vergeet ik nooit meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben Hur. Echt heel lang geleden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ik me kan herinnerinen Alice in wonderland van Disney..volgens mij in 1988 ik was toen 7

Toegevoegd op 08-06-2009 20:24:45
ik zie dat het 1986 was dus ik was tooen 5
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mama is boos!!! Ik was een jaar of 12, gingen met een kinderfeestje naar de bios en mijn mama was echt boos dat ik die film had gezien, (niet dat ik er iets aan had kunnen doen, had moeilijk buiten kunnen blijven wachten) maar mijn moeder vond me te jong voor zulke rare scénes....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben Hur, (evenals Francien, maar niet samen met haar)
Dat was in 1959. Ik weet het nog als de dag van gisteren. De toegang was nl vanaf 14 jaar en ik was dat nog niet, dus met knikkende knieën in de rij voor een kaartje. Ging overigens probleemloos.
Hoofdrolspeler was Charlton Heston en tegenspeler was
Jack Hawkins.
Film was een echt spectakelstuk en won 11 oscars!
Deze film was al een re-release van eerdere uitgaven van resp. 1907 en 1925 en de verbeteringen waren vooral de special effects. Later zijn er nog diverse vernieude uitvoeringen ter wereld gekomen maar die heb ik nooit meer bekeken.
Onvergetelijke ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was óf Chicken run of Dinosaur. Ik weet het niet, want ik zocht ze op, maar ze zijn allebei uit 2000. Chicken Run was met mijn ouders en Dinosaur met een feestje van een vriendin. Ik was toen 6.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleine zeemeermin. Ik was doodsbang voor die heks-octopus.. Ik was toen 5 of 6.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Help! van de Beatles. Ik zal 8 geweest zijn, ging samen met een vriendje van 12. Dat dat mocht, he? Dat soort films kwam met enige vertraging gewoon in een buurtbioscoopje. Mooie herinnering!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzij L'Ours, hetzij Le Grand Bleu. Allebei met school, en ik was toen al 12.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mulan..
Weet ook echt niet meer hoe oud ik was! Ik denk 6 o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"die knotsgekke kerels in hun vliegende krotten"

een jaar of 8.

ik vond er niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Annie, 12, 13 denk ik? Op een 1e dinsdag van de maand, samen met mijn zus in een vakantie want dan was het half geld en mochten we. Zelf snoepjes en drinken mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ABBA The Movie. Op mijn verjaardag met mijn 2 beste vriendinnetjes in de bioscoop in Middelburg. Hoe oud ik was weet ik niet meer ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bambi van Walt Disney - mijn zusje was 5 en ik 7 - en we hebben dikke tranen gehuild toen Bambi's moeder doodgeschoten werd door de boze jager. Heel kort daarop 20.000 mijl Onder de Zee - en die heeft enorme indruk op me gemaakt, vooral de orgelspelende kapitein en hoe die onderzeeër door het water schoot op weg naar een schip.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
West Side Story was ongeveer 16 jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die CJL;

Toen ik nog een heel klein Hansv'tje (jaartje of vier, vijf) was namen mijn ouders ons op zondagmiddag af en toe mee naar de Cineac in de Reguliersbreestraat in Amsterdam. Daar was dan een doorlopende voorstelling met oude zwart/witfilms van Laurel & Hardy, Charlie Chaplin, Buster Keaton, The Keystone Cops en dergelijke. Titels zijn me niet bijgebleven, wel dat we na afloop vaak broodjes gingen eten bij Van Dobben (die van de kroketten) in de Reguliersdwarsstraat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spartacus, Ben Hur, de tien geboden (12jaar)alle in dezelfde periode van de jaren zestig , net voor de elvis presley films. Op zondagmiddag voor een halve euro in rode fluwelen zetels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Robert Koch rond 1936
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet Assepoester zijn geweest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stalen Vuisten, een echte Western. Heeel lang geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij The Goonies. Ik was een jaar of 8, met een verjaardagspartijtje geloof ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het was een pokemon film en ik vond het verschrikkelijk. halverwege de film werd ik zo bang dat mijn vader me mee naar buiten nam, ik heb hem niet af gekeken.
Ik heb geen idee hoe oud ik toen was maar ik schat een jaar of 6/7.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was E.T. Tranen met tuiten gehuild!! Was een jaar of 12 denk ik. Dat stukje dat hij bijna dood ging!! Wat een drama, ik zat helemaal in die film zeg!! Zal `t nooit meer vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minoes.. Ik was 6 denk ik.. weet ik niet zeker..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me nog herinneren dat ik op mijn 3e naar winnie de poeh ging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij was dit de Fabeltjeskrant. Samen met mijn jongere broer en mijn moeder. Wat mij bij is gebleven is het donkere bos en Bor de Wolf!