Wat zal de duurste film ooit zijn geweest?

Blues Brothers lijkt mij bijvoorbeeld ontzettend duur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Pirates of the Caribbean: At World's End 2007 $300.000.000

Toegevoegd na 11 minuten:
Even een citaat van een engelse website om uit te leggen waarom ik NIET avatar noem; Volgens FOX, de verantwoordelijke maatschappij, klopt het bedrag dat de ronde doet nl niet.

http://www.thewrap.com/movies/article/avatars-true-cost-and-consequences-11206

Not only is “Avatar” not the most expensive movie ever made -- its total budget and marketing costs fall somewhere below $400 million, according to Fox -- but it looks well-poised to turn a profit.

For James Cameron, a man who seemingly doesn’t like to be less than No. 1 at anything, maybe it’s bad news that “Pirates of the Caribbean: At World’s End,” “Spider-Man 3” and “Harry Potter and the Half-Blood Prince” each apparently cost more than his 3D interstellar adventure epic.

And despite claims that the production and marketing costs of “Avatar” have sailed north of half a billion dollars, Fox insists that the math is fuzzy.

The budget for “Avatar,” a Fox spokesperson bluntly told TheWrap this week, “is $237 million, with $150 million for promotion, end of story.”

Toegevoegd na 27 minuten:
Grappig: http://digitallife.nl/film/15353--the-hobbit-wordt-duurste-film-ooit-.html zegt: Met deze 500 miljoen dollar zal The Hobbit volgens de website de duurste film aller tijden worden. De film die op dit moment bovenaan staat is Pirates of the Caribbean: At World’s End met zo’n 300 miljoen dollar. De kosten van The Hobbit lopen vooral de spuigaten uit door de juridische problemen rond de productie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De verwachtingen zijn hoog gespannen rond de nieuwe film Avatar van James Cameron. Het 3D-spektakel van de regisseur van films als Aliens, The Terminator en Titanic is de duurste film aller tijden. Er is 350 miljoen dollar aan productiekosten en 150 miljoen aan marketing in Avatar gestopt

komt op een totaal van 500 miljoen dollar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt +
Avatar is met 500 miljoen de duurste film ooit.

Pirates of the Caribbean: At World's End heeft 300 miljoen gekost.

Nummer 3 van duurste films ooit Titanic met 285 miljoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Hobbit word genoemd als duurste film ooit

Toegevoegd na 1 minuut:
500 Miljoen dollar