Ik ben 10 jaar(Word in Maart 11) en ik wil heel graag beroemd worden! Maar hoe..... Het liefst zou ik in een film of soap spelen. Alvast erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (10)

zoek op voor welke film je audities zou kunnen doen (emma watson begon als 9 jarig meisje aan een auditie en moet haar nu zien!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk heel veel mensen die zo'n droom hebben en het lukt maar een enkeling van die mensen om door te breken en beroemd te worden. Het belangrijkste om door te breken is dat je een talent hebt. Je moet ergens in uitspringen. Als jij graag in een film of soap wilt spelen, moet je kunnen acteren.

Je bent nu natuurlijk nog heel jong, daarom zou ik heel veel ervaring opdoen. Misschien kun je ergens op een toneelschool in de buurt? Maar je kunt het natuurlijk ook al thuis proberen.

Als acteur moet je je namelijk heel goed kunnen inleven. En je moet bijvoorbeeld laten zien dat je heel verdrietig bent, terwijl je juist in een heel goed humeur bent. En soms moet je zelfs kunnen huilen.

Er komt heel wat bij kijken om beroemd te worden en het is echt niet alleen maar leuk. Want als je echt beroemd bent, heb je maar weinig rust. Daarom is het belangrijk dat je steun van je mama en papa hebt. Vraag eens aan je ouders of je op een toneelschool mag.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ergens heel goed in zijn, dat wil heel erg helpen, maar dan moet je er ook echt goed in zijn. Veel lessen volgen, en een familie/vriend hebben die beroemd is wil heel erg helpen, verder kun je het volgende doen:

Hoe word je beroemd?

* Neem zang, dans en/of acteerlessen. Als je al jong beroemd wilt worden is het echt zinvol om zo jong mogelijk te beginnen. Neem dus zang, dans en/of acteerlessen bij een toneelclub, buurthuis of kunstencentrum in jouw buurt.

Kijk eens in de gouden gids in je woonplaats of regio, bij 'toneelclub' of 'toneelvereniging'. Je kunt ook via internet zoeken naar toneelverenigingen of zanglessen in jouw buurt. Als je kunt tapdansen, is dat natuurlijk mooi meegenomen, net als een instrument bespelen.

Beroemd worden. Als je graag beroemd wilt worden is het handig om een aantal dingen te kunnen. Muziek maken en zingen en acteren zijn dingen waar je beroemd mee kunt worden. Zelf songteksten schrijven is enorm leuk en iedereen kan het leren.

Als je talent hebt voor goede teksten, zal je er nog beter in worden. Er bestaat een complete handleiding voor artiesten, en deze zit erg goed in elkaar. De reacties op de vele tips, oefeningen en professionele aanpak, zijn heel positief.

Natuurlijk hoeft niet iedereen je leuk te vinden, als maar genoeg mensen je leuk vinden, kijk maar eens naar Justin bieber, hoe veel mensen hem haten, stom vinden, enzovoort, ook heel belangrijk is zelfvertrouwen, zonder zelfvertrouwen word je veel moeilijker beroemd. Kijk is naar een paar beroemdheden, zijn die onzeker, ze uiten het niet in iedergeval, alleen wil ik je ook wijzen op de negatieve kanten van beroemd zijn

Beroemdheid brengt status, aandacht, geld en laat zien dat je iets kunt. Mensen denken vaak dat ze "iets" betekenen als ze "iets"kunnen. Dat geeft een goed gevoel. Iedereen wil dat, alleen je MOET ook naar de negatieve kanten kijken, google er maar is op, als je het goed afgewogen hebt, en het echt, maar ook echt wilt, zou je je kunnen inschrijven voor made bijvoorbeeld, als daar geen leeftijds grens aan verbonden zit, wat ik wel denk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste denk ik dat er een heleboel meisjes en jongens in een film en soap willen spelen en dat er
maar weinige zijn die dat lukt. Ten tweede kan je
je aanmelden bij castingbureau's maar doe dat alsjeblieft in overleg met je ouders , en dan hopen dat ze je er uit pikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
casting bureaus is een goed begin.+
doe iets wat opvalt sommige zangerese kunnen egt niet zingen maar zijn toch beroemd. dat komt opdat ze iets hebben wat mensen stoer vinden of mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuke vraag! Misschien is het een idee om in kranten naar advertenties te zoeken waarin figuranten worden gevraagd voor opnames. Of als je de moed hebt, kun je een brief schrijven naar Joop vd Ende, of naar Warmerdam, of naar
Villa Achterwerk van de VPRO.
Succes!

Toegevoegd na 5 minuten:
ja, uh, moed heb je in ieder geval nodig :o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk dat je deze ambitie hebt!
Het is vooral goed dat je weet wat je wilt. Meld je aan bij castingbureaus en doe mee met toneel en audities.
Wees wel voorbereid op tegenvallers. Het kan best zijn dat je jezelf al heel goed vindt maar dat je nog heel veel moet leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg eerst dat je een goede opleiding een diploma's hebt,daarna is er nog tijd genoeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak met je vader een leuk filmpje en zet dat op youtube
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je later een beroep kiezen waar je publiek bij hebt: Dus bv acteur, zanger of danser.

Wat heb je daarvoor nodig:

1. Heel veel talent.
2. Heel veel doorzettingsvermogen.
3. Een goede CITO score in groep 8.
4. Een Havo diploma.
5. Een opleiding aan toneelakademie, theaterakademie,
conservatorium of dansakademie.
6. Heel veel geluk.
7. Iemand die je ontdekt.

Wat je ook kunt proberen, is om later een keer je broek te laten zakken voor een camera, in een big brother huis gaan zitten, op vakantie gaan naar Cherso of gaan survivelen voor de camera. De bekendheid die je daarmee krijgt is echter maar van korte duur.

Veel succes!