Welke film zoek ik?

Het is een scandinavische film, ik dacht Zweeds.
Het is een huis of kraakpand propvol alternatieve, hippie mensen.
Een hele vriendelijke man heeft een relatie met een vrouw die constant over hem heen loopt. Ze gaat vreemd en dit en dat. En de man blijft steeds maar aardig, totdat hij op een gegeven moment barst.

Dat is alles wat ik me herinner, hopelijk heeft iemand enig idee!

(en nee, ik heb het niet over three miles north of Molcom)

Toegevoegd na 24 minuten:
Meelayna zei net:

Oehhhh, die heb ik ook gezien! Die vrouw ook met die schimmelinfectie die daarom de hele tijd zonder broek rondloopt, en de homo die probeert de hetero te overtuigen dat iedereen wel een stukje homo in zich heeft? Ik weet helaas de titel niet meer, maar ik hou het in de gaten.

Deze inderdaad, voor de extra info :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oehhhh, die heb ik ook gezien! Die vrouw ook met die schimmelinfectie die daarom de hele tijd zonder broek rondloopt, en de homo die probeert de hetero te overtuigen dat iedereen wel een stukje homo in zich heeft? Ik weet helaas de titel niet meer, maar ik hou het in de gaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is Tillsammans! http://www.youtube.com/watch?v=tD7Wv1q-S18

Het beste antwoord

Ik denk aan: Tillsammans

http://www.film1.nl/films/285-Tillsammans.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Op IMDB zie ik dat de film ook wel aangeduid wordt als Together.

http://www.imdb.com/title/tt0203166/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet niet hoe sterk je herinnering over het 'Zweeds' zijn van de film is, maar je omschrijving voldoet volledig aan een verhaallijn uit de Amerikaanse film "Boogie Nights' uit 1997. Daar schiet het (bij-) personage "Little Bill" (William H. Macy) na veel vernerderingen zijn vrouw en haar lover neer.

Toegevoegd na 44 seconden:
typo: vernederingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het misschien Idioterne (The Idiots) van Lars von Trier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is hem ook niet, maar wel een mooie aanrader :)
The idiots
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
C4th heeft helemaal gelijk. Het is de film Together.