Welk gebied op aarde wordt het meest gefilmd?

Ik heb het echt over speelfilms, dus geen documentaires of nieuwslocaties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat zijn vier steden:
1. New York
2. Los Angeles
3. Parijs
4. San Francisco
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

New York is de meest gefilmde plaats op aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het internet. Alle gamefilmpjes die je ziet op youtube knallen zo over de nummer twee New York heen, wat de meest gefilmde stad is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel duimpjes omlaag terwijl het gewoon klopt :(
Dit is heel erg sterk afhankelijk van de film.

Western films worden meestal in Italië gemaakt. De reden is dat er in Italië een gebied ligt ter grootte van de provincie Gelderland dat sprekend op het bekende Amerika van het wilde westen lijkt. Maar met het verschil dat het klimaat in Italië veel aangenamer is om in te werken dan het gebied in Amerika waar het veel droger en heter is. Ook ligt het Italiaanse gebied niet zo afgelegen en zijn hotel en andere accomodaties vrij dichtbij. (voor Amerikaanse maatstaven)

Veel science fiction films worden gemaakt in diverse woestijnen in Amerika en Afrika als er buitenopnamen worden geschoten die zich afspelen op verre planeten.

Verreweg het meeste van een speelfilm wordt geschoten in een studio. Zelfs buitenscenes. In Amerika is dat meestal in Hollywood.

Een mooi voorbeeld is de beroemde semi documentaire filmserie Band of Brothers van Steven Spielberg die zich afspeeld in de tweede wereldoorlog en is gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen.

Deze serie is voor meer dan 90% in een studio opgenomen, zelfs de "buitenscenes". Het team is alleen naar europa gereisd om de gebieden, dorpen en steden te bekijken en te fotograferen. Deze foto's zijn bewerkt en alle moderne zaken zijn er uitgehaald en vervangen door getekende borden en lantarenpalen van toen. Ook zijn er kaarten bestudeerd van hoe europa er toen uit zag wat betreft de wegen en bruggen. Ook zijn er foto's uit die tijd verzameld en uit archieven gekopieerd.

Plaatsen als Eindhoven en Bastogne zijn met die gegevens vervolgens door tekenaars op papier gezet en aan de hand van die tekeningen werden komplete straten en bossen opgezet in een studio.

Maar het hangt ook wat van het land af. Amerika is een bioscoopfilm land. Een forse schietpartij kan je beter in alle rust in een studio opnemen. Je bent in een studio ook niet afhankelijk van het weer, dat maak je daar zelf.

In europa zijn niet zulke grote studio's als in Hollywood. Hier kent men ook meer televisiefilms en series. Een Duitse serie als het beroemde Derrick en Tatort zijn vaak op de locatie gemaakt waar het zich ook afspeelt. Ook in Engeland wordt dit veel gedaan.

Om je vraag exakt te beantwoorden zou je de archieven van de filmindustrie moeten induiken en gaan tellen. In het algemeen is er niet een bepaald gebied waar het meest wordt gefilmd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel leerzaam antwoord! een +je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 er worden ook veel film geschoten op Malta omdat de zon/zee en omgeving heel erg lijkt op het gebied rond Hollywood maar is goedkoper. (werd mij verteld door een toergids aldaar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"In het algemeen is er niet een bepaald gebied waar het meest wordt gefilmd"
Je vergeet er nog een !
In de USA worden heeeeel veel -natuurfilms- in de slaapkamer opgenomen (belangrijke plaats!!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die -natuurfilms- waar jij op doelt vallen niet onder de speelfilms en daar gaat deze vraag primair over. Overigens worden ook die in studio's gemaakt. De Amerikanen maken niet eens de meeste sexfilms hoewel ze het claimen. Frankrijk, Denemarken en ons eigen Nederland zijn grote concurrenten van hun.
Hollywood en omgeving!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In grote steden maakt niet uit waar...

Maar voornamelijk holleywood..

Voor het maken van een film gebruikt men vaak ook grote steden als achtergrond;..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk misschien het gebied rond Mumbai (Bombay).

Aangezien Bollywood de kwantitatief grootste filmindustrie ter wereld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mumbai e.o