Welke stof zit er in de spuiten die ze in films gebruiken?

Bekende scenario, iemand krijgt een prik in een film. Maar je ziet dat er wel echt een vloeistof wordt ingespoten. Welke stof is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Natrium, dus water met zout. Dit word door het lichaam namelijk normaal afgevoerd.

Toegevoegd na 48 seconden:
Neem ik aan tenminste, immers gebruiken ze in het ziekenhuis om het infuus door te spoelen ook een middeltje met natrium en water (zoutoplossing in water dus).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Fysiologische zoutoplossing. Dit is hetzelfde als wat gebruikt wordt wanneer je een infuus krijgt toegediend. Het is water met opgeloste mineralen, wat je lichaam moeiteloos accepteert en waarvan het absoluut geen kwaad kan als je het ingespoten krijgt. (Behalve bij liters en liters natuurlijk, dan kunnen je nieren en hart de hoeveelheid vocht niet meer verstouwen).
Eventueel kunnen hier speciale kleurstoffen aan toegevoegd worden, om het te kleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen dit is pure trucage

Er zit een 2e huid op de de huid waardoor het echt lijkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hebt gij hier een bron bij?
amigo
13 jaar geleden
Ik denk dat dit geen slecht antwoord is, zo'n scene moet soms 10 x over, wordt iemand dan 10x geprikt? volgens mij zie je het inspuiten meestal ingezoomd dus wie weet waar die arm dan nog aan vast zit.... nergens aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noou, ik heb vandaag een film gezien (vandaar de vraag) waarbij ik wel zeker wist dat diegene geprikt werd.. Niet ingezoomed, en je kon zien dat de naald zo'n 2 à 3cm de huid inging. (Daarom lijkt me '2e huid' ook onwaarschijnlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn protheses etc Je denkt toch niet dat mensen elkaar echt injecteren met wat voor stof dan ook ? Je kan ook duidelijk zien dat mensen hun hoofd eraf word geschoten is ook niet echt hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
No shit Sherlock.. Tuurlijk is DAT niet echt.. Maar prikken is sowieso niet met protheses.. Misschien in een aantal gevallen wel, maar zeker tegenwoordig niet. Je ziet de mensen bewegen, praten, enz. enz. Géén protheses dus (in de film die ik vandaag zie was het borstkas). En wat dacht je van mensen die verpleegster-opleiding doen? Die moeten op elkaar oefenen met prikken hoor! En dat doen ze heus niet met lucht (d'uh, that'll kill ya).. Dat doen ze ook met natrium.. (zie antwoord #1)