wat is 1 van de 1e comedy films

ik was wel eens benieuwd (het is ook wel voor mijn onderzoek) wanneer de 1e comedy film er was weet iemand hier iets meer over en hoe heette die film

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Komische films begon in grote aantallen verschijnen tijdens het tijdperk van de stomme films, ruwweg 1895 tot 1930. De visuele humor van veel van deze stille films gebaseerd op slapstick en burleske. Een zeer vroege komedie kort was Watering de Gardener (1895) door de gebroeders Lumière .