Hoe ver van te voren dien je iemand van het koninklijk huis uit te nodigen?

Voor een evenement/opening.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Je uitnodiging moet in ieder geval via de burgemeester van de ontvangende gemeente gebeuren (zie link). Als je wilt weten hoe lang van te voren je dit moet doen, kan je het beste contact opnemen met de RijksVoorlichtingsDienst. Zij verzorgen voorlichting over het Koninklijk Huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (2)

Wil je een lid van het koninklijk huis uitnodigen voor een officieel evenement? Stuur de uitnodiging dan via de burgemeester van de ontvangende gemeente. Het juiste moment van versturen van de uitnodiging is ongeveer zes weken voor het evenement.
Amadea
13 jaar geleden
Dat hangt ervan af in hoeverre het past in hun charme-offensief. Wanneer het hen even goed uitkomt met een schaar, verfkwast, glimlach of goed advies (denk aan de puissant rijke Maxima die de gekwelde Nederlandse jeugd eens even zou leren hoe ze met hun 5 dubbeltjes zakgeld moeten omgaan..) in beeld, blad en op de buis te komen, zullen ze graag genoegen nemen met een afspraak op korte termijn.
Meestal geldt zoiets als het koningshuis weer eens door het een of andere incident in opspraak is gekomen.
Nu bijvoorbeeld. Rond het optreden van Beatrix die tegen alle regels in een politieke daad heeft verricht, is hier en daar stevige kritiek ontstaan. Prompt verschijnt er propaganda gewijs iemand van koninklijke bloede op de buis. In dit geval Constantijn, die kostbare tijd bij Nova minutenlang bezette met onbelangrijk gezwets over internet. Dit flutpraatje diende slechts een doel: het koningshuis tovert weer even een ' vriendelijk welwillend' gezicht, om te tonen hoe hard er wel gewerkt wordt.