Personen dwongen haar niet.
Zij werd gedwongen door het geld, dat zij ontving voor haar diensten.

Mogelijk zag zij ook de mogelijkheid dat ze hierdoor makkelijk in contact kon komen met kapitaalkrachtige mannen.

Wellicht hoopte ze op een huwelijk met een heel rijk en machtig persoon.
Dat was best een in het verschiet liggende mogelijkheid.
Met andere woorden; <Ze wilde zich omhoog n...ken>

En als 10 jaar later dat niet mogelijk is gebleken, cq niets heeft opgeleverd, dan komt het spijtduiveltje om de hoek kijken.
Dan bezien die vrouwen het gebeurde vanuit een heel ander perspectief.
En de schuld van het gebeurde legt men dan natuurlijk niet bij zichzelf.
Het is niet meer dan menselijk om een ander, daar de schuld van te geven.
Vooral omdat dit nog een aardige cent kan opleveren.
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Antwoord kan niet kloppen, omdat zij toen een tienermeisje was. Wellicht wel met geld verleid, maar ze zal echt niet de hoop hebben gehad met een rijke oude kerel te trouwen...
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Edraket, mijn onderbuikgevoel zegt me dat dit wel eens helemaal zou kunnen kloppen.
ronron1212
2 jaar geleden
@Amadea tienermeisjes denken daar niet aan???????
bamibal
2 jaar geleden
"Mogelijk", "Wellicht", "die vrouwen". Dit antwoord staat vol met aannames en vooringenomen meningen.
Edraket
2 jaar geleden
@bamibal
Ja dit zijn aannames, want niemand op deze wereld weet hoe zij werd gedwongen.
Alleen zijzelf, en Virginia geeft hier geen antwoorden.
ItisILeClerc
2 jaar geleden
Het enige juiste antwoord.
Edraket
2 jaar geleden
@|tis|LeClerc
Bedankt voor je opmerking.
Wat ik hier bij Goeievraag vaker constateer, is dat in mijn optiek, vaak geheel onterecht minnen worden toegekend. Meestal bij vragen over menselijk gedrag.
Voor mijn gevoel geven bepaalde lezers een min omdat het antwoord hun tegen de borst stuit.
Terwijl dit antwoord feitelijk best hout snijdt, maar niet in lijn ligt met hun hun moreel kompas.
Zij kunnen die feitelijkheden niet los zien van gewenst of ongewenst gedrag.
Ik vermoed dat dit vrouwelijke lezers zijn.
Vrouwen denken anders. Maar ik kan me vergissen.
bamibal
2 jaar geleden
@Edraket Of het komt gewoon doordat je antwoord in strijd is met de huisregels van Goeievraag. Daarin staat "Antwoorden moeten daadwerkelijk antwoord geven op de gestelde vraag en zijn feitelijk controleerbaar.". Als je vervolgens een antwoord verzint zonder de feiten te kennen, dan is dat dus geen goed antwoord.
Als kind is ze misbruikt. Later in haar jeugd werd ze ondergebracht in meerdere pleeggezinnen. En toen ze 14 was, leefde ze op straat waar ze naar eigen zeggen niets vond "behalve honger en pijn en (meer) misbruik".
Met zo’n jeugd weet je niet beter dan dat je geen nee kunt zeggen tegen mensen die machtiger dan jij zijn en je zelfs betalen voor je diensten.
Als je als masseuse bent aangenomen en de klant vraagt meer, zou een ‘normaal’ iemand nee zeggen. Met zo’n achtergrond niet.

Giuffre werkte als kleedkamerbediende in het Mar-a-Lago-resort van Donald Trump in Palm Beach, en zegt dat Maxwell haar een interview aanbood om de kans te krijgen om een opleiding tot massagetherapeut te volgen.
"Het leken aardige mensen, dus ik vertrouwde ze, en ik vertelde hen dat ik tot dan toe een heel moeilijke tijd in mijn leven had gehad - ik was een wegloper geweest, ik was seksueel misbruikt, fysiek misbruikt... Dat was het ergste wat ik ze had kunnen vertellen, want nu wisten ze hoe kwetsbaar ik was', zei ze tegen de BBC.
SimonV
2 jaar geleden
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Dank voor uw antwoord, maar de vraag was eigenlijk op welke manier ze werd gedwongen.