Kan iemand de echtheid van een handtekening van een bekendheid checken, of bij wie kan dat?

Ik wil een door een in 2017 overleden Franse zanger gesigneerde flyer kopen op eBay, maar ik twijfel aan de echtheid, aangezien er aan de prijs geen buil te vallen valt. Is er iemand die kan checken of de handtekening legitiem is of is er een beroep of bureau die dit zou kunnen natrekken? Want het echt vertrouwen doe ik het niet. De verkoper beweert (uiteraard) echter dat de handtekening echt is.

https://www.ebay.nl/itm/373666507277?hash=item5700426a0d:g:j2sAAOSwG~FhBQo9

Picture for question
2 jaar geleden
1.8K
Griffin
2 jaar geleden
De man op ebay verkoopt meerdere handtekeningen van artiesten/voetballers zoals hier: https://www.ebay.fr/itm/373721648354?mkevt=1&mkcid=1&mkrid=709-53476-19255-0&campid=5338722076&toolid=10001
Hij heeft een 99.4% reputatie, maar daarmee is hij nog geen geautoriseerde handtekening verkoper. De handtekening lijkt totaal niet die van Johnny Hallyday, maar je weet nooit onder welke omstandigheden hij deze heeft gezet, zo te zien was hij in grote haast...

Het beste antwoord

Google maar eens op "autographe johnny hallyday" en je zult uit de vergelijking met wat dat oplevert net als ik nu kunnen constateren dat de handtekening op jouw flyer nagemaakt is. De echte zanger schreef altijd een lus bovenaan de J en meer naar rechts dan naar links overhellend. Ook is die a na de laatste y bijzonder vreemd.
Amadea