Hoeveel concerten heeft Michael Jackson in totaal in Nederland gegeven?

Ik bedoel per tour en waar

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
26.5K

Het beste antwoord

Voor het eerst was Michael in ons land in 1977 toen The Jacksons optraden in het populaire muziekprogramma AVRO's Toppop. Ook in 1979 waren ze daar te gast.

Als solo-artiest stond Michael Jackson in 1988 en 1992 enkele malen in De Kuip in Rotterdam. De Nederlandse Spoorwegen (NS) moesten extra treinen inzetten om de vele fans naar het Feyenoord Stadion te brengen.

Hier volgen de datums met de tours (ook met The Jacksons)
1977 - Optreden Toppop
1 en 26 - februari 1979 - Amsterdam - voor de Destiny World Tour.
2, 5, 6 en 7 juni 1988 - Rotterdam (de Kuip) - voor de BAD World Tour (Second Leg)
30 juni en 1 juli 1992 - Rotterdam (de Kuip) - voor de Dangerous World Tour
28 en 30 september 1996 - Amsterdam (ArenA) - voor de HIStory World Tour
8 en 10 juni 1997 - Amsterdam (ArenA) - voor de HIStory World Tour

Ter ere van The King of Pop organiseerde Cirque du Soleil een wereldtour genaamd The IMMORTAL World Tour. Ze kwamen op 8, 9 en 10 maart 2013 naar Nederland in Ziggo Dome Amsterdam

Om de HIStory Tour te promoten, werd er een standbeeld geplaatst in Best bij de McDonald's, die ook vandaag nog altijd te zien is. Ook heeft Michael een bericht ingesproken voor zijn Nederlandse fans op de vroegere versies van de HIStory CD. Deze is hier te beluisteren: https://www.youtube.com/watch?v=0N4xIfGZw7k

Alle concerten van de 3 wereldtours zijn professioneel gefilmd door het bedrijf Nocturne Productions, maar vele zijn nooit uitgegeven. Wel zijn er amateuristische beelden beschikbaar op YouTube van de HIStory Tour in Amsterdam en audio van de BAD Tour in Rotterdam.

Ik hoop dat ik je hiermee genoeg heb geïnformeerd,

- Nick