Hoeveel rekenen de Rolling Stones aan voor een concert?

Ik zag gisteren de briljante Rolling Stones op TW Classic in Werchter en ik vroeg me af: hoeveel zouden de heren aanrekenen voor een concert? Iedere Euro of dollar méér dan verdiend, natuurlijk!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van Coldplay wordt gezegd dat het 1,3 miljoen euro kostte om ze in 2011 op Pinkpop te krijgen. Volgens Jan Smeets zijn de Stones de duurste act ooit op Pinkpop geweest, dus hebben ze meer gekost dan die 1,3 miljoen. Voor andere festivals zal vast hetzelfde neergeteld moeten worden. Wat ze krijgen voor eigen concerten, zal misschien wel nog meer zijn. Toegevoegd na 45 minuten:
De concerten die ze tussen 25 november en 15 december 2012 speelden in het kader van hun eigen '50 and counting tour' bracht $ 38 miljoen op. Bronnen:
- http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/12/rolling-stones-staan-op-pinkpop/
- http://www.goeievraag.nl/vraag/entertainment-muziek/beroemdheden/rekenen-rolling-stones-concert.515475

Antwoorden (1)

Van Coldplay wordt gezegd dat het 1,3 miljoen euro kostte om ze in 2011 op Pinkpop te krijgen. Volgens Jan Smeets zijn de Stones de duurste act ooit op Pinkpop geweest, dus hebben ze meer gekost dan die 1,3 miljoen.