wie is een bekende paardenfluisteraar?

zijn er eigenlijk bekende paardenfluisteraars ( met bekend bedoel ik dan in de paardenwereld of die heel goed werk verrichten) wat uitleg hoe ze het juist doen is ook altijd welkom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Het paard handelt niet uit angst of omdat het een kunstje heeft geleerd, maar ‘in handen’ van de juiste paardenfluisteraar, handelt het paard uit vertrouwen. Als lid van de kudde met vertrouwen in de leider. Het kan een soort van dansspel zijn waarnaar je kijkt. En nogmaals: het is geen kunstje. Het is puur natuur en prachtig om te zien.

Bekende paardenfluisteraars

Verder zullen de echte paardenfluisteraars hun paarden met gemak zonder zadel en zonder bit (de stang in hun mond) berijden.
Bekende paardenfluisteraars zijn de Nederlandse Emiel Voest, de Deense Klaus Ferdinand Hempfling en de dames van het Nederlandse Terra Natura.
10 jaar geleden
Google eens op Mirjam Diepenbrock en equi-connection.