Hoe heet het soort broek dat Gwen Stefani aan heeft in haar videoclip Settle Down?

Ik wil graag zo'n broek als Gwen Stefani aan heeft in de videoclip 'Settle Down', alleen weet ik niet hoe zo'n broek heet.., waardoor ik hem ook niet kan opzoeken!

Het is een broek met zo'n flapje aan de achterkant. (zie foto)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://musicfashionland.com/wanted-gwen-stefani-settle-down-pants/&prev=/search%3Fq%3Dgwen%2Bstefani%2Bpants%2Bsettle%2Bdown%26hl%3Dnl%26client%3Dsafari&sa=X&ei=FvdFUeF3hKnQBcDFgKAJ&ved=0CDsQ7gEwAQ Op deze pagina staat dat de broek speciaal voor haar gemaakt is en niet in de winkel te koop is.
Amadea
11 jaar geleden
Ik heb wel een afbeelding gevonden waarop de broek beter zichtbaar is: http://media-cache-ec7.pinterest.com/originals/3a/43/3a/3a433ad0e4198bac48534ae5c38b4faf.jpg
Misschien kan je een naaister opdracht geven zoiets voor jou te maken...

Het beste antwoord

Of er echt een naam is voor zo'n broek weet ik niet, maar het is in ieder geval duidelijk in Indiase stijl, het is patchwork (verschillende lapjes die aan elkaar genaaid zijn), met shisha embroidery (de kleine spiegeltjes die erin verwerkt zijn), en stukjes van het klassieke ska-schaakbordpatroon.
De eerste drie kenmerken zijn een gebruikelijke combinatie, als je zulk soort kleding zoekt, zal je met "Indian patchwork shisha" redelijk in de buurt komen. Maar dat is natuurlijk wel nog een vrij brede term, dus dan vind je ook dingen die een heel andere uitstraling hebben, maar ik ken helaas geen specifiekere term voor deze broek.
In Nederland kan je zulk soort broeken kopen in van die kleine New Age kledingwinkeltjes, en op kledingkraampjes op sommige muziekfestivals (met name de wat alternatievere, met wereldmuziek ed.). Maar deze broek van Gwen is wel heel erg mooi, zo'n gave broek vind je niet snel.

De stukjes schaakbordpatroon die in de broek zijn verwerkt, zijn (voor zover ik weet) niet gebruikelijk in Indiase kleding. Maar het schaakbordpatroon is een gebruikelijk motief in de kleding en accessoires van ska-bands/fans, dus hiermee laat Gwen ook in deze Indiase broek haar ska-achtergrond terugkomen (No Doubt begon als ska-band, ze maakten in het begin ontzettend leuke muziek, de eerste cd's zijn echt aanraders!). In veel andere video's van No Doubt kom je het ska-schaakbordpatroon overigens tegen.
Het schaakbordpatroon in de ska is gebaseerd op de platen van ska-platenmaatschappij 2 Tone Records, waar op de hoezen schaakbordpatronen stonden (geïnspireerd door de naam 2 Tone).

Toegevoegd na 6 minuten:
Sorry, schaakbord moet natuurlijk dambord zijn, ik weet niet hoe ik erbij kwam om checkers te vertalen als schaken.

Toegevoegd na 11 minuten:
Als het je trouwens niet gaat om de patronen en stoffen enzo maar specifiek om het flapje, dan heb ik geen idee.