ik ben 12 jaar (vrij jong) en hoe kom ik aan een amerikaans platencontract? want ik kan best goed zingen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Leer met Autotune werken en zorg dat je op een of andere manure bekend wordt, dan is er een kleine kans dat iemand je een contract aanbiedt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Manure is toch Engels voor poep?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, spellingscontrole stond op Engels. Manure = manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik DACHT al... Heb ik een of ander geweldig forum voor sterren in wording gemist?
Zet jezelf zingend op YouTube, er is dan een heel klein kansje dat je net als Esmee Denters door een Amerikaan (i haar geval Justin Timberlake) wordt opgebeld met de vraag of je een platencontract wilt tekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Best Goed"is een beetje vaag, vind je zelf ook niet?
En wie zeggen dat? Je oma , je moeder en je vriendinnen?
Een goede manier om hopelijk een platencontract te krijgen is zangles nemen, je stem ontwikkelen en dan pas achter dat contract aangaan.
Maar dit vind je waarschijnlijk niet leuk om te horen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'best goed' ik wil niet opscheppen namelijk :) btw ik heb een vrij lage maar een hele mooie stem me vrienden zeggen het me moeder zegt het ze kan heel mooi zingen en treed wekelijks op :) en mogen JONGENS ook nog dromen van een platencontract..???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen kinderen zeggen mensen niet snel dat ze niet kunnen zingen, ouders al helemaal niet.
anneliez
12 jaar geleden
Tuurlijk mag je dromen, iedereen droomt weleens , ik ook nog steeds ;)
maar probeer ook een beetje realistisch te blijven, en bedenk dat je voor een droom vaak hard moet werken.
Succes ;)
Als je internationaal wil doorbreken, moet je hard werken. Doe mee aan talentenjachten. Laat je horen, leer van het commentaar dat je krijgt en doe er je voordeel mee. Plaats filmpjes van je eigen optredens op Youtube. Doe mee aan het Junior Songfestival.

De kans is groot dat het je de eerstkomende 5 jaar niet lukt om een internationaal platencontract te krijgen, omdat een gemiddelde platenbaas eerst zal willen weten hoe je stem klinkt als je volwassen bent. Maar in die periode heb je ruim de tijd om heel goed te worden in wat je doet.

Tip: neem muziekles en leer tenminste een instrument spelen, zodat je jezelf kunt begeleiden. Leer van blad zingen. En houd je dromen realistisch: het zou al heel mooi zijn als je het voor elkaar krijgt om in Nederland beroemd te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super antwoord Stippel, +
Je kunt een myspace pagina aanmaken, veel huidige bekende artiesten zijn via myspace aan hun platencontract geraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon acteraan in de rij aansluiten,want er zijn duizenden jonge en oudere mensen die goed kunnen zingen.
Probeer eerst in Nederland door te breken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luister veel naar jouw soort muziek.
Ontwikkel jezelf nog meer, misschien ken je iemand die zelfs liedjes voor jou wilt schrijven.
En doe mee aan een (zang)talentenjacht, want dan wordt je wel ontdekt als je goed bent.
Als je niet van (zang)talentenjachten houdt zet dan je eigen muziek op YouTube maar een beetje promotie is wel nodig dan. Vraag aan al je vrienden het weer door te sturen naar hun vrienden en zo kan je al snel een hit worden op YouTube.